Påkörda hästar

(Sundsvalls Tidning)
En olycka där en personbil krockade med två hästar inträffade i går morse väster om Indal.
En snabb manöver var avgörande för att det inte blev någon allvarlig olycka.
– Om jag inte svängt vänster hade det blivit en frontalkrock, berättaren föraren Lennart Andersson.

http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=525370
 
Sv: Påkörda hästar

Någon som vet hur det gick med hästen? springer dom fortfararande omkring lösa?
 
Sv: Påkörda hästar

Är det ingen som bor i närheten eller som vet vilka hästarna var ? :confused: :eek:
 
Sv: Påkörda hästar

Vad är det för någon hästägare som inte har koll på sina hästar :confused:
 
Sv: Påkörda hästar

Hästar kan faktiskt ta sig ur hagar som är säkra, kanske någon har varit ute och ridit och ramlat av? för sånt brukar väl hända? eller? ingen har full koll på sina hästar om man inte ställer in dom i en box hela dagarna..... och vad är det för djurhållning?
 
Sv: Påkörda hästar

Det är alltid den som inte har erfarenheter som skriker högst...
Det finns inget sätt att hålla ett djur i bur.
Kastat av, javisst, slängt sig iväg under hantering till och från hagen, mkt möjligt.... Ingen av oss vet, därför bör vi inte heller spekulera i ett eventuellt oansvar utan ta för givet att de skötts!
Kram på er och förutsätt att alla vill väl ;)
 
Sv: Påkörda hästar

Oj, du verkar då minsann ha lite koll på vad det innebär att ha häst....:(
 
Sv: Påkörda hästar

blev hästarna påkördna och vad gör hästarna där på vägen? ..ja jag har sj varit med om detta ( en annan med min egna häst men o´hon avled och jag var med ) det var varit med i bukefaklos så som ( påkörda hästar ) samma ställen men den 11/12 .. då hon avled ... många kommernterade syns ommej inet så många abv förare ( mera info om det som hände kola min press läs längst ner ) typ:cry:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (ST) En lastbilschaufför som var på väg mot Huljen kolliderade i går kväll med en häst. Hästen som skadades allvarligt fick avlivas...
Svar
7
· Visningar
1 232
  • Artikel
Hästnyheter (ST) I en by väster om Sundsvall har sex hästar varit utan tillgång till foder och torr liggplats. Något som har upprört många och...
Svar
0
· Visningar
787
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ST) Kommunens djurskyddsinspektör har fått in flera anmälningar om att hästar på en gård väster om Sundsvall far illa. Djuren som går...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (ST) En kvinna har förts till sjukhus efter att ha knuffats omkull och trampats i ansiktet av en häst på en gård på Alnö vid lunchtid i...
Svar
0
· Visningar
695
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp