Så hemskt många kalorier är det inte i en matsked jordnötssmör, som väl är ungefär den mängd man brer på brödskivan?Det är väldigt kaloririkt dock![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så hemskt många kalorier är det inte i en matsked jordnötssmör, som väl är ungefär den mängd man brer på brödskivan?Det är väldigt kaloririkt dock![]()
Nja?
Om man ska äta den där mackan till lunch så behöver den innehålla en hel del kalorier för att funka som bränsle resten av dagen.
Så hemskt många kalorier är det inte i en matsked jordnötssmör, som väl är ungefär den mängd man brer på brödskivan?
1) Tomater, mozzarella och basilika.Behöver tips! Lunchmacka som äts kall, vad kan man ha på en sån? Har möjlighet att förvara i kyl så det behöver inte vara nåt som klarar rumstemperatur.
Vegetariskt, inte ägg, lätt att förbereda och åt det kalorisnåla hållet. Keso går bort pga konsistens så inget med sån konsistens. Har ni några bra tips?
Bräcka är att steka lätt. Jag skär tofun i skivor och steker den lätt i lite olja för att få lite frasighet/krisp.Eh, hur bräcker du en tofu? Jag äter den som den är, eller lägger i press och marinerar beroende på konsistens... men bräcka? Vad är det?![]()
Köttsubstitut av soja nej tack. Falafel, picklad lök, tzatziki, bönröror är godare.
Har nyligen köpt min första frysta falafel. Den går att äta som den är, men mycket godare om den får stekyta i pannan. Snåla inte med oljan.Jag tror nån variant på det här lät godast hittills! Är falafel gott att äta kall? Om jag köper fryst falafel, behöver jag tillaga den först eller räcker det att den tinat? (Nu känner jag mig dum)
De flesta här har ju dock inte rekommenderat köttsubsitut av soja?Köttsubstitut av soja nej tack. Falafel, picklad lök, tzatziki, bönröror är godare.
Har nyligen köpt min första frysta falafel. Den går att äta som den är, men mycket godare om den får stekyta i pannan. Snåla inte med oljan.
Tapenade är också gott. Godast om man finhackar oliver av bra kvalitet själv, men finns ju att köpa färdigt också. Hummus som någon nämnde är ju också ett bra alternativt om man inte har så mycket olja i.
.
Väldigt få vegopålägg är sojabaserade och vill man ha tofu kan man köpa svenskproducerad tofu![]()
Ja från Yi-pin! Tycker det är den godaste. Superbra och svensk tofuDe gula förpackningarna (minns ej vad de heter men finns på Willys och Ica i vilket fall) är Så jäkla bra. Det stora blocket på 400g lägger jag i press 10-15 min och sedan är det outstanding i konsistens, skulle säkert tom kunna hyvlas med osthyvel om en pressar ur mindre vätska?. Billigt också jämförelsevis tycker jag.
Ja från Yi-pin! Tycker det är den godaste. Superbra och svensk tofu![]()