Pållens vikt

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 066
okej! detta sätt är oslagbart!!!

först letar man rätt på mammas gömda våg (i garderoben är ett tips)
sen ställer man sig på vågen och kikar försiktigt ner på pilen som visar på en oftast för hög siffra.
han man kort minne (som jag...) skriver man upp denna förhoppningsvisa 2-siffriga talet.
sedan letar man rätt på sin kuse, som har hårdbantat de senaste dagarna i rädsla för att bli ertappad som havretjuv.
man tager hästen i famnen och kliver upp på sanningsmaskinen.
nu är det att föredra att få hjälp av en godhjärtat kamrat som kan läsa av den förhoppninsvisa 3-siffriga talet.
sedan tager man fram en räknemaskin (om man nu inte har fjäskat för mattelärare och fått MVG!!!) och tar den 3-siffriga talet subtraherat (minus på svenska) den 2-siffriga talet.
förhoppninsvis är talet fortfarande 3-siffrigt.
och efter denna expedition i tyngdlyftningens ädla konst bestäms det vem som egentligen ska gå med i viktväktarna!!

OBS!! rekommenderas inte för personer med hjärtproblem eller gravida kvinnor eller personer under 1.40
TREVLIG RESA!!

tack för oss
Annelie (hippolina)och Lindi (Lindi)

det änklaste e väl att få hästen sjuk så att den vägs på djursjukuset. :p :p

Ps. min häst blev sjuk o då vägde dom honom. han vägde 477 kg o han e en maxad, krafig d-pnny. (alltså inte överviktig utan kraftigt byggd.) Ds. :)

Ta ett omfångsmått runt hästen (manken och sadelgjordsstaden) och sedan ett längdmått från armbågsspetsen till bärbensknölen.
Så tar du omfång x omfång x längd och delar det med 7800. Då får du fram vikten.
När du mäter är det viktigt att hästen står jämnt med sina ben.

jag och lindi var super trötta på att plugga och skrev av oss lite!! måste vara vårsolen som gör en galen!!
Annelie

ciao sötnos!
funderar på att väga Piper i em, men vet inte om jag har tillräckligt starka armmuskler... dessutom behöver jag ju en snäll kompis till att läsa av vågen, kan du komma ut? :rofl:

hej söt!
attans att jag inte såg detta tidigare, så jag kunde komma ut och hjälpa dig. men du får väl be nån fet katt att läsa av. för de vägrar nog att hålla piper... *skratt*
puss på dig :rofl:

FY FAN VA SMART DU ÄR!!! HAhaHAHAHAHA jag måste testa det där med vågen!

Liknande trådar

Hästvård På tidigare hästar har jag några gånger varit och vägt dem, eller så har det varit enklare att gissa/mäta ungefärlig vikt utifrån...
Svar
13
· Visningar
647
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst... 2
Svar
31
· Visningar
1 736
Senast: MiniLi
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 071
Senast: jemeni
·
Hästvård Jag har i flera år funderat på att testa kula i livmodern till Nelly, och frågade veterinären idag kring pris osv. Men jag skulle gärna...
Svar
1
· Visningar
274
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Husvagnsrenovering
  • Dejt
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur