Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Finns en hel del olika modeller, vissa är superenkla och andra mycket mer avancerade. Jag vet att teknikmagasinet gjort en sammanställning (finns i katalogen, kanske även på hemsidan?) om deras olika funktioner.
Jag har en och älskar den! Den jag har är väldigt enkel, den har kalender (som går att synkronisera med bla. Outlook så att man har samma kalender på datorn också), adressregister och några flera program i den stilen, samt några lediga kB för att lägga in egna program (spel, i mit fall ).
Operativsystemet är enklet att lära sig, vill man känna sig ännu mer "hemma" så finns det ju andra märken som har Windows handheld som OS, det ser ut som en miniversion av Windows.
Jag skulle då inte klara mig utan min Palm
Jag har alltid min palm med mig, och har haft i flera år. Jag använder den mest som kalender och för minnesanteckningar, men sedan jag bytte till en nyare modell har jag även börjat använda den som mp3-spelare och fotoalbum. Tillsammans med mobiltelefonen kan jag även läsa e-post och surfa på internet med den, men det är sällan jag gör.
Jag har en Palm Tungsten T2. Underbar! Det enda jag saknar är en inbyggd kamera. Annars har den allt jag vill ha. Skulle jag köpa en nu skulle jag nog satsa på en T3:a istället, trots att den är betydligt dyrare. Den har en större skärm.
Det är bara installera Palm Desktop (som följer med) på sin dator och koppla in dockningsstationen. Sedan behöver man bara ställa handdatorn i dockan och trycka på sync-knappen. Har man ett mailprogram (tex Outlook) som man vill synka med får man göra lite extra inställningar, men det ska inte vara några större problem.
Ska man föra över stora mängder data, tex MP3, är det bättre att koppla en minneskortsläsare till datorn och föra över direkt till kortet.
IT & mobiler
Jag har en bläckstråleskrivare med en hel del år på nacken. Den har i ganska många år enbart agerat scanner, pga nåt krångel efter byte...
Skola & Jobb
Hur hade ni hanterat denna situationen?
En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något...
Kropp & Själ
När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Hästnyheter Han var en julklapp från Nils-Erik Hansson, när Elin Dahlström från Målilla var tonåring. Nyligen skiljdes deras liv åt, när Smiggo fick...
Hundavel & Ras Dock var väl jaktlust en viktig aspekt vid valet av ras, och det är inget som mäts på BPH. Där kan det vara rätt relevant att få höra...
Övr. Grenar Alltså, egentligen tror jag dressyren idag var sämre än sist 😅, hon var ännu mer vild, tyckte det var jättekonstigt med framridning i en...