Pälsduell!

MrsScabtree

Trådstartare
Grima utmanar alla hundar på pälsduell, men ffa pälsärkefienden Råda:devil:

Borstning omgång 1, 30 minuter (Pälshögen är ca 20 hög på högsta punkten och lite mer än 1/4 kom ej mer på bild) :angel:

furminator-1.jpg

Tro inte att vi är klara, imorgon är en ny dag :devil:

Sv: Pälsduell!

Råda slår tillbaka ett riktigt serve-ess! *Ka-Smack*

rdi_hr.jpg

Missa inte det ljusa rumphåret som lyser upp tillvaron.

Det där slår högen som blev av min äldre hund när han badades och borstades grundligt förra lördagen. Men då är han ju mindre, men högen var ungefär lika stor fast i mindre skala.. :D

Han är av ras som bara fäller 1-2 gånger per år så efter förra lördagen har han inte så mycket mer hår att fälla förrän det är dags nästa gång :angel:

Fotad igår, borstade en stund på förmiddagen och sen tog vi paus till eftermiddagen. (2 x 15?)
Det blir rätt mkt hår på mattes kläder också...

Vill bara inflika:

I :love: min dvärgpinscher

Jag hittade några små, korta, röda strån vid tröskeln till köket. That's it.

Kl

Nu har ju min fällt det mesta av sin vinterpäls redan, så det här är vårat bästa bidrag:

IMG_00092.jpg

IMG_00102.jpg

Tycker inte furmitorn är så rolig:p

Men uuuurk i soffan :-O ??

Jag håller med Blueberry, plötsligt kände jag också en otroligt stark kärlek till min Loppa.

Schäferhår fifaan, men ni får gärna spara och skicka när vintern kommer för då kan Loppan behöva en Rådamantel eller ett Grimaunderlägg i bilen ;-)

Om några veckor har nog jag också någonting att bidra med, men än så länge lossnar den bara några småtussar:p

Åhå! Precis vad jag behövde för att bli motiverad att ge mig på mitt pälsmonster:D Hur räknas poängen, storlek på hög i förhållande till hund eller?;)

Åhå! Precis vad jag behövde för att bli motiverad att ge mig på mitt pälsmonster:D Hur räknas poängen, storlek på hög i förhållande till hund eller?;)

Om det är så man räknar så har ju kanske till och med Yda en chans, tyvärr :D

Min Loppa är ju bara en halv skit stor, men fifaaaan vilka jävulska högar det blir efter en såhär liten hunds behandling - lider med er som har stor hund med samma päls-skit !!
Yda+nyklippt+003.JPG

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
874
Senast: Hermelin
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
1
· Visningar
190
Senast: Sryoqwe
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
877
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka... 2 3
Svar
40
· Visningar
5 478

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka