Pälsfällning och utställning

jassica

Trådstartare
På Söndag ska Maggan ställas, och hon har nu börjat tappa päls, och på baken på låren sitter det små tussar, och hon ser inte så fin ut.

Det känns lite hopplöst att åka på utställningen då jag själv tycker hon ser lite vanvårdad ut, hur ser en domare på det hela?

Senast ändrad:
Sv: Pälsfällning och utställning

Oftast får man då kommentaren: Päls i fällning, men en del domare verkar inte bry sig speciellt mycket om sådant.

Sv: Pälsfällning och utställning

Okej, för på varje utställning har vi fått i kritiken att hon har otroligt fin och välvårdad päls, och den är ju så nu med, förutom på partier där hon har tussar.

Liknande trådar

Hundhälsa Alltså - jag har ju någon sorts hygglig idé om vad som är en tjock respektive smal hund, men vill ändå gärna höra hur ni andra bedömer...
Svar
17
· Visningar
1 588
Senast: ii-ssa
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 452
Senast: Alexandra_W
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
575
Senast: movi
·
Hundhälsa Flertal hanhundar är just nu helt tokiga i min tik. Det ska luktas och slickas om dom får möjlighet, det bryts av oss ägare och så tog...
Svar
4
· Visningar
560
Senast: Wenniz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka