pälsvård av långhårig collie

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare CA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 2 001

CA

Trådstartare
ska snart bli ägare till en långhårig collie och behöver lite tips på pälsvården.
Hur ska man borsta en collie?
Vilka redskap behöver man?

Tänk på att inte borsta hunden för ofta, max en gång i veckan. Annars sliter du på pälsen.
Bakom öronen kan du borsta lite oftar kanske 3 ggr/v.
Jag behöver sällan borsta min colliesar. Vår hane som dog var den som hade längst päls och honom fick man hålla efter lite mer.

Redskap!
En bra borste som är lämpad just för långhåriga hundar. Prata med dom i djuraffären de kan säkert ge dig bra tips :)

Lycka till!
Jenny & Colliesarna :)

Liknande trådar

Hundavel & Ras I ärlighetens namn kommer det nog bli en whippet igen, men jag har länge tyckt att mellanpudlar verkar väldigt trevliga, sportiga... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 055
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
12 085
Senast: ii-ssa
·
Hundavel & Ras Hej alla! 😃 Har under några års tid letat efter rätt hundras för mig utan att lyckas så nu ber jag om era tips och rekommendationer... 2
Svar
34
· Visningar
1 911
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 293

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka