PANIK!!! hatar sadlar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mifellen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 094
M

Mifellen

Nu får jag nog!!! Har ett ganska så grovt varmblod med hög, markera manke. Hon ändrar kroppsform ungefär 20 ggr per år, så nu har jag fått nog. antingen slutar jag att rida henne eller så köper jag en bomlös. Men vilken??? Vet att det finns hundra trådar redan men har inte hittat exakt det jag söker.

- Hur är kvaliteten på Barefoot? Har funderat på att beställa från Stallvrån för 4,900 kr. Någon erfarenhet därifrån?
- Nackdelar med bomlösa överhuvudtaget?
- Nackdelar med Barefoot?
- Någon annan billig, bra bomlös? Vet att man får vad man betalar för men jag är faktiskt inte gjord av pengar.

Snälla, hjälp mig!!!

Sv: PANIK!!! hatar sadlar

Barefoot är en helt okey sadel till ett vettigt pris. Köp en och testa, du kommer säkert att bli nöjd.:)

69 visningar och bara en som har någon som helst åsikt!
:eek:

Jag har en Knights Bareback som är i samma prisklass som Barefoot och är nästan exakt likadan.Kanske finns hos din lokala ridsportsaffär så du kan låna hem och prova.
Men passa dig för Padden till den, inte helt ok...tycker jag.

Titta på begagnade sadlar?

Jag har inga stora nackdelar om bomlösa, däremot flera om bomsadlar.
Men läs gärna i flera trådar här om bomlösa.

Lycka till!

Jag har köpt Barefoot från Stall Vrå. Fina sadlar och bra kvalitet :D
Ångrar mig inte en sekund :D

Vad jag har hört så har Barefoot ganska nöjda ägare.
Knights har jag hört en hel del missnöjda åsikter om.
// Linda

ok, tack så mycket! :bow:

Någon mer??

Ska nog beställla en sådan, har ni några tips rent generellt, hur vet man tex att den INTE passar? Vet att risken är mycket liten, men ändå.

Jag var heller inte gjord av pengar och tänkte därför köpa en Barefoot till min arab men jag ändrade mig och köpten Star Trekk från Kaupre och det är jag glad för.

Hur löste jag pengafrågan då? Jo, de erjbuder räntefri avbetalning så jag betalar av min sadel på 11 månader. Fungerar utmärkt och kostar ju inte mer än att lägga ut allt på en gång.

De har också begagnade sadlar till ännu lägre pris.

/Camilla

Jag har en barefoot. Tycker den är helt ok.:) Pållen har haft den sen i mars och han har fått väldigt fina ryggmuskler.
Enda nackdelen är att få padden att ligga rakt över ryggraden. Han är starkare i högersidan så det händer att han puttar över sadlen på högersidan. men annars tycker jag sadlen är väldigt prisvärd!
Har ridit distans i den en 4 mil och en 5 mil.:D

ja, nu är jag i stort sett säker på att jag ska köpa en Barefoot på stallvrå. Men nu till ett annat "problem"; padden. Har hört såfruktansvärt olika åsikter. Vet inte riktigt vad jag ska tro...
Skito, HAF eller Grandeur??

Jag använder Grandeur padd till min sadel, den passar Barefoot bra. Skiton tror jag inte funkar pga den är glatt och blir för hal mot BF-sadlen.
Och den padden med "tempur"inlägg har jag hört inte vara bra med.

Liknande trådar

Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: videnlis
·
M
Dressyr Jag har en islandsvalack som jag desperat letar sadel åt. Han rids med bomlöst, men det fungerar inte längre. Han är ev ngt svankig och...
Svar
14
· Visningar
1 850

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka