M
Mindra
Nu är jag sjukligt less på allt strul i stora stall. Varje dag när man kommer till stallet så är det ngn som är helt hysterisk över ngn häst som varit galen.... det står 47 hästar i stallet. Man har var 47:e insläpp,utsläpp, lunch samt kväll. Det är alltid ngn häst som stegrat sig, sparkat mot dem, tryckt upp dem när de ska byta täcken osv osv ( nu pratar jag inte om att min häst som jag har där är den som bråkar utan att det alltid är ngn häst som enligt dem är ett monster). Å inte är det konstigt att vissa får problem, börjar ngn häst så mkt som öka på stegen på vägen in så rycks det å slits i dem som om de skulle handla om liv och död. Hästarna går upp på bakben osv. Varför måste det vara såhär?
Är man osäker runt hantering av hästar så frå man väl helt enkelt ställa hästen på ett stall där allt ingår så man slipper. När man är lugn och inte får panik så sköter sig i alla till 98% bra. Krismöten om galna hästar är mer eller mindre vardagsmat. Visst kan jag flytta därifrån men det är trist då jag själv trivs med hästarna, stall och ridhus osv. detta är andra stora stallet som det varit såhär... jättetrist