Panik, min häst kan inte bli lämnad ensam i stallet!

• Hästhantering
  • Trådstartare Trådstartare LuckyLuke
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 40
  • Visningar Visningar 11 357
Sv: Panik, min häst kan inte bli lämnad ensam i stallet!

En lektionshäst har antagligen haft hästar omkring sig under hela sin tid på ridskolan. Då blir hästen förstås otrygg när det inte finns någon som hjälper den att hålla koll. Det tar nog flera månader innan hästen är trygg utan andra hästar. Jag skulle inte lämna henne ensam inne de första månaderna utan låta henne få anpassa sig för livet utanför ridskolan.

Jag köpte själv en lektionshäst för åtta år sen och har gått igenom det själv. Varje gång hon byter stall tar det minst en månad innan hon är trygg ensam på det nya stället.

Liknande trådar

Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
438
Senast: animalasia
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 954
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 004
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 198
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår