Pannband & nosgrimma

B

Bobo_

Pannband & nosgrimma

Har letat jättemycket nu efter pannband med 'strass' på, hittar bara ett enda; ett svindyrt på Equinet som kostar nära 800kr = alldeles för mkt!!! =(
Vart finns dem? Tycker det är sött att ha det men hittar inga, fast ändå verkar dom flesta ha sådana???
Tips!!! =)
Sen så köpte jag en nosgrimma förra veckan, en remont i storlek full. Den är från Jacson. Kom hem med den och provade den första gången idag - på yttersta hålet så satt den nästan högre än min andra, engelska nosgrimma!!! Det kan ju knappast vara rätt. Aja tänkte jag, vi provar väl på ponnyn då! Men icke då! Den satt jättehögt upp på ponnyn också! Den måste ju vara felmärkt, ponnyn brukar dra cobsize och nu var full för litet! Kan man gå tillbaka med nosgrimman om man har kvittot fast det kanske gått längre tid än öppet köp??? I varje fall borde man ju kunna säga att det är fel!!!
 
Re: Pannband & nosgrimma

Tack =)) Du vet inte om det finns nåt ställe som säljer med större stenar??? :o Alltså, Så att det inte är t.ex. tre små utan en stor??? Förstår nån??? =)) Det var väldigt fint iaf, Funderar på att köpa det nu =))
 
Re: Pannband & nosgrimma

jag tror jag vet va du menar..
ere en kedja å så gåre typ ner lite i mitten å så ere en rund sten som finns i olika färger?!
jag har letat efter sånna ÖVERALLT i typ 2 år..
hittar dom ingenstanns..
såg sånna på globen förra året. emn då fanns de bara fula färger. typ brun å så.. :S
 
Re: Pannband & nosgrimma

Nej! Det är ett läderpannband med silverglittrande stenar i rad!!! Jättevanligt!
 
Re: Pannband & nosgrimma

En kompis köpte oxå en sån remontnosgrimma i strl full från Jacson. Den var betydligt mindre än min i strl cob. Hon gick tillbaka till affären och fick byta mot ett annat märke. Verkar som Jacson har skumma storlekar på sina nosgrimmor?
 
Re: Pannband & nosgrimma

har bara sett sånna som på hööks, så några andra vet jag inte
 
Re: Pannband & nosgrimma

Va tråkigt =( Hoppas att dem är lika snälla mot mig också =) Om inte ens min D-ponny kan ha den så är det ju väldigt skumt!!
 
Re: Pannband & nosgrimma

Jag har ett pannband som är skitsnyggt, silverkedja som går ner och i mitten är det en ljuslila sten :love:
Min syster har ett likadant fast guldkedja och gul sten:)
Hon har även ett läderpannband med stora glittrande strass stenar märke BR tror det kostade runt 250kr.

köpte de på gbg horse show för många år sedan
 
Re: Pannband & nosgrimma

är detv säkert att du inte menar ett vanligt med små rektangelnitar då?
det är nog det vanligaste förutom bara 'läder' tror jag..
 
Re: Pannband & nosgrimma

såndär med kedja och sten i mitten finns på stenbergs läder :)
 
Re: Pannband & nosgrimma

Nån som har en bild på det pannbandet med droppe? fattar noll.. :confused:
 

Liknande trådar

A
Dressyr Är alla Hdr:s träns små i storlekarna? Köpte det nya remonttränset i str full till min ridtravare på ca 163 cm. Han ska ju absolut inte...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: annapanna123
·
Utrustning Ska köpa nytt träns på Eurohorse och kommer givetvis kolla utbudet där men vill ändå ha lite tips och förslag på vilket jag ska satsa...
Svar
14
· Visningar
1 100
Senast: Centaur
·
Utrustning Jag köpte ett träns, men när jag sedan provade det på hästen visade det sig att nosgrimman inte passar. Alltså, det verkar inte stämma...
Svar
1
· Visningar
1 285
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp