Pannbandsdilemma.

Hoppryttaren

Trådstartare
Hej! (Ny här så vet inte var jag ska posta tråden)
Vet någon om man kan göra pannband själv?
Vill gärna fläta ett pannband men behöver då ett läderpannband som jag kan fläta ovanpå om ni förstår... ;)Kan man göra någon egen annan lösning än att köpa ett läderpannband?:)
 
Sv: Pannbandsdilemma.

Gå in på utrustnings forumet och sök på pannband. Då får du upp massor med trådar :)
 
Sv: Pannbandsdilemma.

Håller med fjordhast, men ett sätt att slippa köpa pannband att fläta ovanpå är om du hittar gamal skärp eller liknande som är rätt bredd och klipper/skär i rätt längd (tänk på att du ska ha öglor också) och syr eller nitar så du får öglorna.
Jag flätar jättemkt pannband men jag utgår alltid från ett vanligt, lite fodrat men annars slätt läderpannband. :)
 
Sv: Pannbandsdilemma.

Håller med fjordhast, men ett sätt att slippa köpa pannband att fläta ovanpå är om du hittar gamal skärp eller liknande som är rätt bredd och klipper/skär i rätt längd (tänk på att du ska ha öglor också) och syr eller nitar så du får öglorna.
Jag flätar jättemkt pannband men jag utgår alltid från ett vanligt, lite fodrat men annars slätt läderpannband. :)

Okej TACK!:)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 339
Senast: tara
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 912
Senast: valy
·
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
655
Senast: Sorgsen
·
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp