Lös benbit röntgenbild!

FruS

Trådstartare
Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan längst ner på skenbenet på ena frambenet. Jättetråkigt och hon ville inte råda mig i om jag skulle köpa eller inte.

Det förstår jag för det är ju svårt såklart att veta vad som händer i framtiden med den.
Det är större risk när de sitter på framsidan sägs det.

Vilken erfarenhet har ni i ämnet och har ni låtit operera ut en som sitter som denna på min bifogade bild?

Berätta allt!
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20231202_224921_Gallery.jpg
    Screenshot_20231202_224921_Gallery.jpg
    68,9 KB · Visningar: 149
Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan längst ner på skenbenet på ena frambenet. Jättetråkigt och hon ville inte råda mig i om jag skulle köpa eller inte.

Det förstår jag för det är ju svårt såklart att veta vad som händer i framtiden med den.
Det är större risk när de sitter på framsidan sägs det.

Vilken erfarenhet har ni i ämnet och har ni låtit operera ut en som sitter som denna på min bifogade bild?

Berätta allt!
Så länge den inte stör hade jag nog inte gjort någonting, men annars ser den ju ut att vara enkel att ta bort?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur ser prognosen ut för en fyraåring som har lösa benbitar i båda armbågarna? Han är påtagligt halt trots att han har gått på olika...
2
Svar
20
· Visningar
2 875
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa ...som vår hund? "Kort" sammamfattning: Åker in med hunden till djursjukhuset och det visar sig vara akut livmoderinflammation och...
Svar
0
· Visningar
669
Senast: JosephineR
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 170
Katthälsa Hej! Min katt Freja utreds just nu för allergi. Har en bra dialog med vet. Hon har lämnat två blodprover, ett för foder och ett för...
Svar
10
· Visningar
1 108
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Masked Singer 2024
  • Strejk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp