Ridskor vs. Ridstövlar? Osäker nybörjare

Det blir jodhpurs och chaps! Är i full gång att försöka hitta några inte är dyra men ändå bra och tåliga.. några tips?
Behöver inte handla skor från ridsportbutik.
Mina, som jag hade främst på vintern, var kängor från vanlig skobutik. Bättre kvalitet o bättre värme. 🙂
 
Men gud.. så långt tänkte inte jag hahah! Det stämmer helt och hållet. Är överrörlig i övriga delar av kroppen, men stark i fötterna/vristerna.

Det blir jodhpurs och chaps! Är i full gång att försöka hitta några inte är dyra men ändå bra och tåliga.. några tips?
Jag har köpt mina ridskor från Horze (deras egna märke, men tror modellen har utgått), och chaps från Hööks (Ariat concord) :) Skorna tror jag gick loss på omkring tusenlappen, och chapsen likaså. Jag är mycket nöjd och har haft mina i flera år!
 
Behöver inte handla skor från ridsportbutik.
Mina, som jag hade främst på vintern, var kängor från vanlig skobutik. Bättre kvalitet o bättre värme. 🙂
smart!! har kollat lite på olika skobutiker osv, men jag är ju lite petig och har lite "speciella" fötter hahaha, så fick bli ett par jodphurs från ridsportbutik :)
 
Jag har köpt mina ridskor från Horze (deras egna märke, men tror modellen har utgått), och chaps från Hööks (Ariat concord) :) Skorna tror jag gick loss på omkring tusenlappen, och chapsen likaså. Jag är mycket nöjd och har haft mina i flera år!
tack för tipset! har beställt hem både chaps och skor nu, så får jag hoppas att det blev rätt och bra :) kommer troligtvis uppgradera senare till ännu bättre, då jag inte ville eller kunde spendera mycket nu.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 009
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 080
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan vet inte om jag skulle lägga tråden här eller under ridning. moderator får gärna flytta tråden om det är så jag har ett litet problem...
Svar
10
· Visningar
1 157
Hästhantering Hej! behöver tips och råd om unghästfasoner! Min valack född 08 som jag köpte för en månad sen var endast sutten på 3 grr när jag tog...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 898
Senast: Bluefish
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp