Jag har också lampan från Tradera - köpt efter tips i den här tråden. Är verkligen SUPERNÖJD!!! Oerhört mycket lampa för pengarna tycker jag! (Men ny teknik verkar innebära att man inte längre behöver köpa lampa för 1 500-2 000 kr för att få en riktigt bra.) Har annars en boglampa som varit VÄLDIGT bra - i o m att den sitter mycket längre ner än en pannlampa räcker ljuset mycket längre framåt istället. Men den har snart 20 år på nacken och börjar bli rätt sliten och när jag inte hittade någon som säljer sådana numera blev det "traderalampan" istället. Boglampan är mer omständig att "montera" på hästen också och det måste göras vid varje ridtur - pannlampan sätter man snabbt på hjälmen och den kan ju dessutom sitta kvar där om man vill när man tar av hjälmen.
 
Finns många billiga superlampor på ebay också. Såg jag. Försent.

Köpte av misstag och desperation en ljusstark bra lampa på 4000 lumen på en jaktsida, på halva priset. Jag betalade 1000 kr plus frakt. Jag var rätt nöjd. Tills jag såg Samma lampa på ebay för 300kr... Och upptäckte att lampan har för liten omfång i remmarna för att trökas på min hjälm. Den sitter tom för tight på mitt huvud och då har jag stlk 53. Och sladden till batteriet (som är stort) är kort.
Väldigt dåligt köp :arghh:

För 300kr hade det varit ett kap men nu måste jag köpa en lampa till... :cool:
 

Liknande trådar

Utrustning Blir galen! Min gamla pannlampa gav upp efter många års trogen tjänst och jag tänkte passa på att försöka hitta en som funkar bättre för...
2
Svar
29
· Visningar
1 864
Senast: Snubbelfot
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
2 966
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 403
Senast: Fiorano
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 033
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp