Barbabelle
Trådstartare
Har en större mängd ihopsamlad pant jag snart måste panta. Visst är det så att man fortfarande kan få pengar i handen mot pantkvittot?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja.Har en större mängd ihopsamlad pant jag snart måste panta. Visst är det så att man fortfarande kan få pengar i handen mot pantkvittot?
Det är tydligen upp till varje enskild pantmaskin. Senast så var det en miniaffär som har satt upp Max 50 burkar och handla för kvittotHar en större mängd ihopsamlad pant jag snart måste panta. Visst är det så att man fortfarande kan få pengar i handen mot pantkvittot?
Vad är det för jävla fulfasoner?Min närmaste affär betalar bara ut max 10 kr kontant.
Det står iaf så på en lapp vid pantmaskinen, kan ju hända de betalar ut mer i undantagsfall.Min närmaste affär betalar bara ut max 10 kr kontant.
De började med det när tiggarna började komma hit. Antar att tiggare pantar väldigt mycket.Vad är det för jävla fulfasoner?
Våran butik betalar inte ut en kopek,De började med det när tiggarna började komma hit. Antar att tiggare pantar väldigt mycket.
På lappen står det något om pga stora volymer och hygienskäl betalar de bara ut 10 kr.
Det beror nog på butiken och summan. Vet att på Ica här så kan man få pengarna insätta på bankkortet (här kan folk panta för flera tusen och då blir kassan rätt tom…)Har en större mängd ihopsamlad pant jag snart måste panta. Visst är det så att man fortfarande kan få pengar i handen mot pantkvittot?
Risken är väl, eftersom det är frivilligt för dem att vara med i pantsystemet, att de slutar ta emot pantflaskor/burkar om de måste betala ut kontanter.
Här brukat det vara antingen sos barnbyar eller sjöräddningssällskapet som går att välja att ge till om en vill.Här i byn kan man skänka pengarna till slalomklubben, och i grannbyn kan man skänka pantpengarna till Skolan
Vill man får man kontanter....
* Jenny *
När uppstod den risken?Risken är väl, eftersom det är frivilligt för dem att vara med i pantsystemet, att de slutar ta emot pantflaskor/burkar om de måste betala ut kontanter.
Här i Västerås får man ut kontanter. Sonen brukar panta.Generellt upplever jag att i storstäderna får en inte ut pengar på panten men att här på vischan är det inga problem. Förmodligen relaterat till mängden tiggare och hemlösa
Precis, i kombination med höga lokalhyror så har inte butikerna möjlighet att ha stora pantrum med många kärl för att ta emot säckvis med pant.Generellt upplever jag att i storstäderna får en inte ut pengar på panten men att här på vischan är det inga problem. Förmodligen relaterat till mängden tiggare och hemlösa