Bukefalos 28 år!

Paraplyvagn, sittvagn?

Urigurien

Trådstartare
Dottern är nästan två år, och barnvagnen börjar kännas onödigt "mycket" när vi ska in till stan eller ner till stallet. Har ni några tips på en lättare vagn som är smidig att stuva in i bilen?

Den behöver inte ha fullt liggläge, hon sover halvsittande vid behov.

Tacksam för tips! :bow:
 
Sv: Paraplyvagn, sittvagn?

Vi har en enkel paraplyvagn, kalasbra att bara stuva in i bilen :idea:. Vi ahr liksom fyra hundar som också ska rymmas där bak :angel:. Har använt den sedan hon föddes vid stadsbesök, för det går att fälla bak ryggstödet till liggläge.

Carena-Lieback.jpg
 
Sv: Paraplyvagn, sittvagn?

Jag köpte en sådan vagn som Druvan hade på sin bild, och jag var inte alls nöjd med den :crazy:(sålde den efter bara någon månad). Hjulen var hopplösa, funkade väl okej (nästan iaf) på asfalt, men var helt värdelösa annars (även inne i matvarubutiker, eftersom golven där var för släta att köra på så de främre hjulen inte svängde utan gled istället...:smirk:)
Nu har jag en Brio Sitty, och den är mkt, mkt bättre (men jag hade önskat att man kunde höja handtaget på den, går kanske på nya modeller)
 
Sv: Paraplyvagn, sittvagn?

Funkar inte på alla underlag nej, men om man håller sig till asfalt eller hårda grusvägar eller en stallgång så går det bra :). Vi har även en rejälare vagn med stora hjul och fjädring som används här ute på landet :p.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 314
Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 024
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 954

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp