Parelli, nh, ttouch..

F

fossig

Någon som har erfarenhet av Parelli?
Är på väg att ringa en kvinna som kan lite om detta, för att få "lasthjälp" till ena hästen.
Vad skiljer Parelli och NH? Snälla någon, hjälp mig..

Jo, och en till sak; Ttouch, någon som är "veteran" på detta? Någon "skillnad" på hästen?

:confused: :crazy:
 
Jag tycker att PNH är väldigt bra, det är "lätt" att förstå (pedagogiskt upplagt) och har i alla fall för mig gjort skillnad :)

TTouch, tänkte du på "massagen" då ??
 
PNH är ett otroligt bra "program" för att lära sig det man behöver kunna för att utveckla en bra relation med hästen. Det fokuserar mer på kunskap, attityd och känslan hos DIG än på övningar och vad hästen gör.

Dock vänder jag taggarna lite utåt mot såna som påstår sig lära ut PNH, utan att ha tagit levels och helst då level 3 och avlagt instruktörstestet. Jag vet att vissa påstår sig använda PNH, men i själva verket har en helt egen filosofi - som kan vara helt lysande eller helt katastrofal - och då blir det helt tokigt. Och så finns förstås idioter som använder det namnet för att sätta sig själv i bättre dager, då PNH är ganska väl respekterat.

PNH är NH, P står såklart för Parelli och symboliserar helt enkelt det utbildningsprogram han skapat. Varken mer eller mindre.
 
ringde kvinnan, hon var väldigt positiv till att komma å hjälpa mig :) Hon har tagit levels, verkade ok :)
Känns verkligen bra det här, att kanske få komma vidare!

Ingen som har något att säga omm ttouch?
 

Liknande trådar

Samhälle På vägen hem idag så kom det fram en man till mig. Han sa att han på väg hem från sitt jobb hade blivit misshandlad och rånad på allt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 685
Senast: Lobelia
·
Utrustning Jag är ganska okunnig när det gäller bett och har hållit mig väldigt basic hela tiden. All min erfarenhet är ju från ridskolebetsling...
2
Svar
21
· Visningar
811
Senast: Linda_A
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 672
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
641
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp