Bukefalos 28 år!

Parkera ekipage på P-ruta?

D

Desert_Wind

Jag parkerade på en parkering som är längs gatan. Den är markerad med en heldragen linje och alltså inga enskilda parkeringsrutor. Plockade i pengar för bilen, och sedan kom jag på - transporten då?

Såg en lapplisa på stan och frågade: Hur gör man?
Det hon svarade gör mig inte klokare:


Tja, när det är enskilda rutor med parkeringsautomater som hör till varje ruta så lappar de. Men när det är som jag beskrev, gör de inte det, de vill vara shyssta liksom. Egentligen ska man betala för varje enskilt registrerat fordon.

Till frågan. Räknas det inte som ett ekipage?
Hur många av er lägger i för båda fordonen?

Tacksam för svar!
 
Ja eftersom transporten inte kan rulla av sig självt är det ju inget fordon! Betalar bara för bilen, eftersom det är enda fordonet enligt min åsikt!
Om man har en lastbil ska man betala för två platser dånär man parkerar? Lastbilen går ju omöjligt in på en ruta men är bara ett fordon!
 
Jag vet ett gäng som åkte till Djurgården för att rida och de kollade upp med parkeringsbolaget innan hur de skulle göra. De instruktioner de fick var att betala även för trailern eftersom de upptog plats för både bil och släp. De löste två p-avgifter och la bägge lapparna väl synligt i framrutan på bilen och slapp allt krångel. Vad man tycker och vad p-bolaget tycker går inte alltid hand i hand... :angel:
 
Registrerade fordon och släpfordon,skall man betala parkeringsavgift för ,på markerad p-plats,står det i lokala trafikförordningen i min kommun.
 
Jag har alltid funderat på hur det funkar för MC, de är ju också registrerade fordon. Var gör de av P-biljetten för att den ska vara väl synlig, inte blåsa bort, inte bli förstörd av regn, inte bli stulen osv?
 
Jag hade en liten klämma innanför vindrutan där jag klämde fast biljetten. Sen fick man ju hoppas att folk gav :devil: i att sno den...
 
Vanligvis så får man inte parkera MC på vanlig p-ruta, utan det krävs speciell MC ruta.... Vilket får mycket intressanta följdverkningar när nitiska p-vakter är i farten... :mad:

Men, i Götet har det lösts med att man får parkera MC vid cykelställ, utan att behöva betala, men det är bara en lokalföreskrift, men en bra en! :bow:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp