Bukefalos 28 år!

Parlanti Chaps

Sv: Parlanti Chaps

Parlantis korta shaps är ganska dålig kvalite tuvär :( .. mina har gått sönder både här och där.. men ack SÅ snyggast ! Jag har ett par bruna sådanna till rödbrun (equipe :p) sadel.. skitsnyggt :D
 
Sv: Parlanti Chaps

Okej.:(
Men hur mkt har du använt dem då? Vart har de gått sönder?
Jag har också en rödbrun equipe som jag skulle vilja matcha med! :angel:
 
Sv: Parlanti Chaps

gummigejen "under foten har gått sönder/av.
Det spännet högst upp har också gått sönder en gång
Nu hade visst en sön på vaden också gått sönder.. Men jag har haft dem i ett år nu.. Men gummigrejen gick sönder efter 2 månader typ. Sännet efter 5 månader och nu sömmen efter 1 år...

men när jag lagat dessa eller köpt nya så ska jag bara ha den som tränings/tävlings shaps.
 
Sv: Parlanti Chaps

Ragni, som har Parlanti i Sverige(sjöbo), talar man bäst till "face to face". Vi va hem till honom för att köpa stövlar, funkade bra. Har sedan försökt att nå honom för att köpa/beställa chaps via telefon och email. Ett hopplöst projekt. När jag bodde i Belgien försökte vi köpa longchaps av hon som representerar dem där(fö en svensk tjej). Det var ett klart bottennapp:eek:, hon hörde aldrig av sig fast vi försökte flera gånger. Så det verkar som att vill man göra affärer med Parlantifolk ska det vara på mässor.

Till ngn(vem det nu var som pratade om Parlantilongchaps). De är billigare än Dyon och jättefina, jag köpte mina Dyon i Belgien då jag tröttnat på hon från Parlanti, fast jag hade mkt hellre haft Parlanti.
 
Sv: Parlanti Chaps

Vad konstigt att Ragni var så? Var hur lätt som helst att få tag på honom via mailen och beställa grejor, dock blev det aldrig någon affär just då...men tycker också att Parlantis är mycket snyggare än Dyon chapsen, kommer definitivt bli ett par sådana när det är dags att införskaffa nya short chaps:d
 
Sv: Parlanti Chaps

Är gummisnodden under foten väldigt tunn? För på Dyón så är den ju dubbel.
 
Sv: Parlanti Chaps

det är ju bara en rem...men det slits ju ut då oavsett vilken kvalité det är.. eg. ska man ju bara ha chapsen på sig när man rider o inte gå runt i dom o tex mocka med dom eller gå i massa blöt lera, då går de ju lättare sönder...
 
Sv: Parlanti Chaps

Oj, det har jag aldrig tänkt på. Traskar alltid omkring i lera med mina dyon stövelskaft. Ska jag nog sluta med :p
 
Sv: Parlanti Chaps

Jodå visst har jag fått tag på honom.....men det har aldrig blivit ngt utom då jag åkte dit, det slutar alltid med att jag ledsnar på att försöka
 
Sv: Parlanti Chaps

altså det är där "gummisnodden" är fäst vid lädret den gått av...
 
Sv: Parlanti Chaps

Okej.

Jag kommer ju bara att ha de som "fin chaps" så de lär ju hålla för det iaf.
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 031
Senast: valy
·
Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
671
Mat Vi ska till Scandinavium på en torsdag. Funderade på att äta något innan vid 16-17 tiden. Har googlat lite men mest hittat äldre trådar...
Svar
15
· Visningar
830
Senast: Mabuse
·
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
938
Senast: Gulis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Stänger du toalettlocket?
  • Vad nynnar ni på?
  • Att reda upp livet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp