parning...

M

Mithra

om inte hängningen inträffar, kan det ändå bli valpar?
Har läst både och.. någon som vet?
 
Vår taxhane hade en tik här för parning, men ägaren hade räknat fel på dagarna så de kom sent i löpet och hon ville inte släppa till hanen, men han var "inne och vände" någon sekund och det blev 1 valp. :)
 
ja eller tur, :D beror på hur man ser det!
Detta var en planerad parning, men jag tror inte den blev så lyckad!
 
taxk.. :) vi försökte para med denna hanen, ( som jag själv fött upp en gång) förra löpet med men med samma resultat...nu provade vi igen, det verkar inte vara meningen att det ska bli något mellan dem...tyvärr
 
jasså...vad kul. :D då får jag hoppas på det med då...men hanen är 11 år, så det var liksom sista chansen för honom. Han är pigg och jobbar mycket annars, ( schäfer) men när det kom till just parningen så lyckades han inte riktigt. Han har inte parat innan heller, det var en tanke jag hade att föra just min gamla tiks blod vidare...men det verkar inte så...fast dina ord ger ju lite hopp... :bump:
 
det är schäfrar ... båda två :D. Båda är MH testade, utställda med bra resultat, röntgade både höfter och armbågar, hanen har tävlat lite lydnad för länge sedan, han är ju 11 år. Tiken har inte börjat tävla än, men hon tränar lydnad och spår. Ville väl egentligen meritera henne lite mer först, men eftersom hanen är så gammal så tänkte jag att jag försöker iallafall.. Hanen födde jag själv upp 93, och avlivade hans nästan 15 år gamla mamma förra hösten. Jag tror att det hade blivit bra, men det verkade ju tyvärr inte funka... :crazy:
 
Vi får hoppas på att det kanske blir någon liten valp ändå :)

Vi parade vår äldsta tik (3 år) i helgen, så vi får puppisar snart igen. Enda valpen från förra kullen flyttar till sitt nya hem nästa Onsdag.

Fast det är förstås inte Schäfrar :D Det hade vi många av förr i tiden :love:
 
vad kul...ja det är himla skoj med valpar och att få se dem växa upp och följa dem i livet!!! Jag har tagit tre kullar på min gamla tik, men den sista var som sagt 93 så det var ett tag sedan...
:D
vad är det för ras du har nu..är det en labrador på din användarbild? Kul vinkel! :rofl:
 
Labrador? *ramlar av stolen* Jösses. Det är tur att min hund inte kan läsa :eek:

En nobel GRAND DANOIS är det ju!! 9 v gammal på bilden, ca 10 kg tung och nästan 45 cm hög.
Nu är hon 10 mån gammal :love:

Uppfödningen är av Fransk Bulldogg, som min mor främst har. Jag skrivs dock in i kenneln nu, och är med och bestämmer en del vid parningar etc.
Jag gillar inte rasen direkt, men har ett öga för exteriören så jag hjälper henne med den biten.
 
:eek: :angel: grad danois..oj, be din hund om ursäkt!!! :D det var lite svårt att se på bilden.
 
Du skulle bara höra hur många gånger hon vart kallad Labbe som liten valp :crazy:

Så lika är dom ju inte, förutom den svarta färgen. Inte ens pälsen är likadan..
 
jag får hoppas att jag hade sett skillnad om jag sett henne på riktigt. :D nu får jag skylla på vinkeln på fotot... :angel:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 305
Senast: AraSlei
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
572
Senast: Elvasaga
·
Hundavel & Ras Är det någon som har koll på västgötaspets och kan tipsa lite om vad man ska kolla efter/se upp för när man väljer uppfödare/valp? Om...
Svar
8
· Visningar
729
Senast: Tiger tok
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 544
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Svarstid kvarka?
  • Ridskoleryttare
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp