Party tema "fjortis"

Shit va mycket bra tips! Har fått mycket inspiration nu.^^ finns det några typiska accessoarer som man skulle kunna ha med då, för att göra fjortisutstyrseln ännu tydligare/mer komisk?

Eftersom jag tydligen är för gammal ( :mad::o) så kan jag inte svara på det,men på MIN tid så gällde detta:
Sk%C3%A4rmavbild-2014-03-06-kl.-19.49.39.png





:p
 
@Fibusen @fridaxi

Har de där personerna gett sitt ok till att bilderna länkas i den här tråden? Var deras syfte med att lägga upp bilderna på nätet att de skulle skrattas åt på ett forum? Alltså alla gör väl mer eller mindre genomtänkta saker i sin ungdom, inte ok att driva med dem för det, speciellt inte såpass offentligt som genom att lägga upp deras bilder i trådar på offentliga forum. Hur tror ni att det känns om de här tjejerna hittar tråden och läser alla inlägg?
 
@Fibusen @fridaxi

Har de där personerna gett sitt ok till att bilderna länkas i den här tråden? Var deras syfte med att lägga upp bilderna på nätet att de skulle skrattas åt på ett forum? Alltså alla gör väl mer eller mindre genomtänkta saker i sin ungdom, inte ok att driva med dem för det, speciellt inte såpass offentligt som genom att lägga upp deras bilder i trådar på offentliga forum. Hur tror ni att det känns om de här tjejerna hittar tråden och läser alla inlägg?

Fast dom ligger ju reda på nätet,en googling på fjortis,och tada: http://quiz.passagen.se/showQuiz.do?id=2578

Och det skrattas inte från mitt håll,nån förklarade på hur denna såg på hur en fjortis ska se ut,och jag googlade som sagt fjortis,och denna kom upp,varpå jag bara undrar om det var så hon menade att dom såg/ser ut? Ser faktist inte problemet i det...
 
@Fibusen ja, jo, så andra redan driver med tjejen rättfärdigar att du sprider den vidare? Och nej, även om du i inlägget inte skriver nedsättande saker är ju tonen mot fjortisar överlag och inte heller i den här tråden direkt som att det är eftersträvansvärt att vara fjortis. Och att då ta en bild av en tonåring, som förmodligen inte uppskattar att den postas i detta sammanhang, och lägga upp är respektlöst faktiskt.
 
Det handlar ju om att en ung person, ett barn faktiskt, får med ett foto den inte samtyckt till ska användas i detta sammanhang, agera som illustration till en nidbild. Det är problemet.
 
Plus att det inte ens är säkert att personen på bilden ens lagt upp den själv, det kan lika gärna vara en stor bild för att den spritts i en mobbningskampanj mot henne, av en kompis som hon bråkat med eller ett ex. Så argumentet att hon okat det för all användning när hon la upp det på nätet, tunt som det är, håller inte ens.
 
@Fibusen ja, jo, så andra redan driver med tjejen rättfärdigar att du sprider den vidare? Och nej, även om du i inlägget inte skriver nedsättande saker är ju tonen mot fjortisar överlag och inte heller i den här tråden direkt som att det är eftersträvansvärt att vara fjortis. Och att då ta en bild av en tonåring, som förmodligen inte uppskattar att den postas i detta sammanhang, och lägga upp är respektlöst faktiskt.

Som sagt,det är inget nedlåtande alls från min sida överhuvudtaget,utan jag ville bara få en bild på hur en "modern" fjortis ser ut,och frågade då om det varså Fridaxi menade,typ som om nån skulle efterfråga en frisyr och någon skulle posta en bild,tagen på google,och lägga ut och fråga om det var något liknande,för för MIG så är det INGET nedlåtande med fjortis alls faktist,utan mer ett stadie som många ungdomar går igenom mer eller mindre. Men eftersom du tydligen tar illa vid dig av det och tycker det är respektlöst så ska jag anmäla inlägget så moderatorn får ta bort det då jag själv inte kan ändra inlägget alls längre.
 

Fjortisfest 1, truckerkeps med texten "DIVA", hästsvans, glittrigt linne med genomskinlig magdel, stora utsvängda savannbyxor och buffaloskor.
Smink som synes.


Fjortisfest 2, vitt halvgenomskinligt linne, svart bh, vita jeans svarta string som syntes över jeanskanten, smink som synes.

:D
I lööööv fjårtisfezt
 
@Fibusen @fridaxi

Har de där personerna gett sitt ok till att bilderna länkas i den här tråden? Var deras syfte med att lägga upp bilderna på nätet att de skulle skrattas åt på ett forum? Alltså alla gör väl mer eller mindre genomtänkta saker i sin ungdom, inte ok att driva med dem för det, speciellt inte såpass offentligt som genom att lägga upp deras bilder i trådar på offentliga forum. Hur tror ni att det känns om de här tjejerna hittar tråden och läser alla inlägg?

Okej, ber om ursäkt och sulel tagit bort om det gått o ändra inlägget nu.

Men att dra det som att skratta åt dem på ett forum känns att dra det lite längre än vad det är? Jag menade inte att skratta o driva om fjortisgrejen, tror ingen har menat det. Är ingen ond människa som försöker trycka ner på folk medvetet. Jag berättade för TS hur fjortisar var för några år sedan. Med just idomin på läpparna och vitt vid ögonen, samt "pose:en". Sökte på google och fick fram dessa bilder. Och TS tråd handlar inte om att folk som var fjortis i sin ungdom är patetiska osv, utan frågade hur det yttre ser ut "idag". MEN jag förstår hur du menar och håller med till stor del.

och håller med TS om att fjortisgrejen iallafall var någonting som väääldigt många gick igenom. även jag själv tog mig an lite av dom delarna även om det inte var mycket. Så ingenting nedlåtande. Får väl hoppas inlägget tas bort av moderator, för jag har ingenting emot det.
 
Och så här blev resultatet! Syns dock inte hur mkt bronzer jag drog på ansiktet på bilderna, tog t.o.m på lite extra sen..;) Men "duckfacet" försökte jag hålla under hela kvällen..;)

10458640_10204438149138901_717621282142206005_n.jpg
10275380_10204438154219028_3445343836554004527_o.jpg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har väldigt torr hy, speciellt just nu när jag använder differin (en retinoid). Har en bra hudvårdsrutin som motverkar detta och det...
Svar
15
· Visningar
844
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 661
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 495
Senast: MML
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 222
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp