påskgubbe :-)

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Ja nu stundar ju påsktider och det är väl dax då att klä ut barnen och slänga lite påskbrev...
Men jag har ju bara varit påskkärring själv, hur klär man en liten påskgubbe?
Tips tack på enkla saker som man kan ha hemma i lådorna! :bow:
 
Sv: påskgubbe :-)

Slokhatt! någon färgladskjorta och byxor, ev scarlett runt halsen. Sen hänger det på sminkningen!! ;)
 
Sv: påskgubbe :-)

När jag var liten var alla barn påskkärringar, flickor som pojkar. Småkillarna tyckte det var jättekul att få smeta smink i hela ansiktet och få godis.
 
Sv: påskgubbe :-)

Klart att man även sminkar en liten påskgubbe! :)

När min som var liten brukade jag klä honom i cylinderhatt, stor herrkavaj med fastsydda fjädrar och färgglada skarfsar. Även fjäderkrans på hatten. Han var otroligt söt! :love:

Synd att jag inte äger någon scanner för då skulle ni fått se en fruktansvärt trött liten gubbe. :)
 
Sv: påskgubbe :-)

Jag håller med Halloy! Även grabbar kan vara påskkärringar! :D
Jag brukar själv få besök av byns barn (nåja, brukade, de har nog vuxit ifrån det nu :crazy: ) och där var både tjejer och killar påskkärringar! :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: Tilly_85
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
957
Senast: Humla
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
5 059
Senast: Hajfisk
·
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 810
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp