påskgubbe :-)

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Tokmaja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 3 231
Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Ja nu stundar ju påsktider och det är väl dax då att klä ut barnen och slänga lite påskbrev...
Men jag har ju bara varit påskkärring själv, hur klär man en liten påskgubbe?
Tips tack på enkla saker som man kan ha hemma i lådorna! :bow:

Sv: påskgubbe :-)

Slokhatt! någon färgladskjorta och byxor, ev scarlett runt halsen. Sen hänger det på sminkningen!! ;)

När jag var liten var alla barn påskkärringar, flickor som pojkar. Småkillarna tyckte det var jättekul att få smeta smink i hela ansiktet och få godis.

Klart att man även sminkar en liten påskgubbe! :)

När min som var liten brukade jag klä honom i cylinderhatt, stor herrkavaj med fastsydda fjädrar och färgglada skarfsar. Även fjäderkrans på hatten. Han var otroligt söt! :love:

Synd att jag inte äger någon scanner för då skulle ni fått se en fruktansvärt trött liten gubbe. :)

Jag håller med Halloy! Även grabbar kan vara påskkärringar! :D
Jag brukar själv få besök av byns barn (nåja, brukade, de har nog vuxit ifrån det nu :crazy: ) och där var både tjejer och killar påskkärringar! :bow:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
999
Senast: Badger
·
O
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 448
Senast: Osthyvel
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 704
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 716
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka