Pass...igen...

K

Kolgrimmur

Har en islandshäst, hon är chipmärkt, har alla papper, ska bara skickas in....

Men, vart ska jag skicka det och hur mycket kostar det, antar att jag bara behöver betala för själva passet å portot?

//S

Sv: Pass...igen...

Ring till din avelsförening först. Jag råder dig sedan att skicka dessa handlingar med rek. brev. Det är inte roligt om nåt sånt kommer bort på posten.

gå in på sifs hemsida där står hur man skall göra.
där kan man ochså hämta blanketten registrering i sif/ anskaffande av hästpass.står på blanketten vad som behövs.
skicka ett rek brev. till sifs avelskansli.
du får tillbaks passet genom att lösa ut det på posten.

Har för mig att jag betalade 500 spänn då jag löste ut mitt pass för ett par månader sedan.

Observera att chipmärkningsrutinerna har ändrats vilket det stod om i senaste islandshästen. Detta innebär att du sänder koder + rapporten med passansökan, men hårprovet skall du förvara själv hemma.

http://www.icelandichorse.se/ under "avel" så hittar du en rubrik som heter just Hästpass. Där finns lista med kom-i-håg, och instruktioner om hur och vart du skickar din passansökan. Kom i håg en tydlig avsändaradress så att du får tillbaka ditt pass!!
(Du kanske har sett efterlysningarna i islandshästen?!).

Ska du tävla eller betäcka får du skriva det tydligt i ett följebrev, eftersom du kommer att behöva passet då. Jag vet dock inte om man i dag tar ut en kostnad för sådan förtur.

Liknande trådar

Hästmänniskan Varför ska man egentligen skicka in passet då hästen avlider? Vad händer med det? Min häst finns inte mer men jag har inte orkat ta tag... 2
Svar
20
· Visningar
1 419
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 452
Senast: Nota
·
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 928
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 567
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka