Pass, registrering av föl

sassiball

Trådstartare
Har precis haft id kontrollanten hemma så fölis är både chippad o avritad och två tagelprov från svansen är tagna, varav den ena stoppades i särskild liten påse.

Ska verkligen allt skickas ner till samma ställe (asvh i flyinge) ? Jag har läst informationen på asvh s hemsida och det verkar så. Hoppas bara jag gjort allting rätt, verkar ganska omständligt.. På betäckningsrapporten fanns såklart ingen nr heller, bara ett intyg att hingsten xxx betäckt stoet xxx. Hoppas det räcker. Någon som har lite koll på det här?
 
Sv: Pass, registrering av föl

Du ska ha fått ett registerunderlag av hingsthållaren när alla avgifter är betalda. i det ska id-kontrollanten ha fyllt i signalementet och chipnumret, du ska ha fyllt i hästens namn och födelsedatum (och kanske något mer som jag inte minns just nu). Det ska skickas till ASVH ihop med påsen med taglet och någon remsa med chipnumret om jag inte minns helt fel.
Sen kan du kolla i postlådan (finns på ASVHs hemsida) att det kommit in och ifall registreringsansökan behöver kompletteras.
 
Sv: Pass, registrering av föl

Tack för svaret! Så ser inte det pappret ut som jag fått av hingsthållaren (hingsten är tysk och stoet har varit utomlands och blivit betäckt) utan är som ett intyg att mitt sto är betäckt med den hingsten. Id kontrollanten hade egna papper med sig där han fyllde i konturdiagram och chipnr mm.
 
Sv: Pass, registrering av föl

Ok, jag har bara använt hingstar som står i Sverige och fått de svenska registreringsansökningarna.
 
Sv: Pass, registrering av föl

Tack för svaret! Så ser inte det pappret ut som jag fått av hingsthållaren (hingsten är tysk och stoet har varit utomlands och blivit betäckt) utan är som ett intyg att mitt sto är betäckt med den hingsten. Id kontrollanten hade egna papper med sig där han fyllde i konturdiagram och chipnr mm.

Tänk på att du from i år även måste skicka med in "bevis" som styrker att stoet varit utomlands för betäckningen. Står om det på asvhs sida i ett dokument som jag inte kommer ihåg vad det heter men har du inte läst det så leta på fölregistreringssidan tror det var där det fanns länk till det.
 
Sv: Pass, registrering av föl

Tack så mycket för upplysningen! Jag läste om det så jag hoppas jag får ihop allt rätt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har äntligen fått mitt pass från Asrp :banana:. Efter ett år av väntan tröttnade jag och sa att jag ville ha det prioriterat (betalade...
Svar
16
· Visningar
1 755
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp