Pass vid avlivning

exotic

Trådstartare
Då welshföreningen saknar info på sin sida och de inte svarar på mail mm.
Så undrar jag är det alltid så inom alla rasföreningar att man skall skicka in passet för makulering?
 
Då welshföreningen saknar info på sin sida och de inte svarar på mail mm.
Så undrar jag är det alltid så inom alla rasföreningar att man skall skicka in passet för makulering?
Jag har alltid skickat passet för makulering till respektive förening som ställt ut dom.
Även grundpass hos Hästavelsförbundet,
 
Jag har skickat in för makulering till andra rasföreningar och fått det i retur om jag skickat med frankerat kuvert. Men denna sidan känns lite luddig, vill ju gärna ha svar så man vet att sidan är uppdaterad och det är rätt adress till personen ifråga. Sen är det länge sedan jag gjorde nu så tänkte om det skett ändringar så det sker via datorn eller på annat sätt.
 
Nyfiken, vet väldigt många hästar som inte finns kvar men som inte är anmälda avlivade. Vad finns för anledning att inte anmäla det? Enbart nyfiken
Jag har ringt och anmält dom som avlivade, men jag ville behålla passen :up: Jag har inte litat på att få tillbaka dom... och det har godtagits av 3 rasföreningar iaf.
 
Jag har mailat in journalkopior om att hästen är avlivad, och sagt ngt som att jag inte hittar passet i röran efter att jag tagit alla saker från stallet hästen stod i. Ingen har krävt ngt mer... Däremot fick jag på första intyget där det stod att åtgärden var "avlivning" (av den lilla fina vita på min avatar), att jag inte fick tävla på henne för det var karens på det läkemedlet... :angel:
 
Nyfiken, vet väldigt många hästar som inte finns kvar men som inte är anmälda avlivade. Vad finns för anledning att inte anmäla det? Enbart nyfiken
Jag har inte anmält min som avlivad som togs bort 2015. Jag bara orkar inte ha med den hopplösa föreningen att göra och för mig spelar det ingen roll om hon står som levande eller död i registret.
 
Jag har fått för mej att welsh har rätt mycket att göra för tillfället, vet inte vem passet ska skickas till men är det registratorn så är det nog så. Det jobbas ju ideellt också.
------------------


Jag har fått tillbaka mina pass om jag velat och det har aldrig varit några problem.
 
Det här står på swf.se

Hästen avliden
 Hästens pass skickas till registrator. Om man efter makuleringen vill ha passet åter ska detta anges. I annat fall kommer passet att destrueras. Blankett ”Registreringsansökan” används.
 
Jag skickade in passet och intyg om avlivning till Welsh part bred för några månader sedan. Inget svar. Tog bort hästen från min anläggning på jbv, då verkade det inte gått igenom än.
 
Jag skickade in passet och intyg om avlivning till Welsh part bred för några månader sedan. Inget svar. Tog bort hästen från min anläggning på jbv, då verkade det inte gått igenom än.
Welsh (swf) har väldigt mycket att göra, är med i welshgruppen på fb och det är en återkommande fråga om pass och vad lång tid det tar.
Men det är också ett ideellt arbete som utförs vad jag vet.
 
Vi anmäler våra när de är avlivade till svensk travsport så de för in de under hästens uppgifter på hemsidan. De skriver året de avlivades.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 684
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 411
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 319
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 569
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp