• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare ssannna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 905
S

ssannna

hur gör ni för att få era hästar att passa, och bli mer rena i passen?? undrar därför att jag vill få bort passen på en häst, å vill veta hur man gör med islänningar, för att undvika att göra så....
har även träffat en shettis som passade mest hela tiden istället för att trava. han blev väldigt sliten av det. tror det berodde ¨på att man sågat honom i munnen i takt med travstegen, för att undvika galopp i travtävlingar :crazy:

Sv: pass??

Grisepass är inte den passen som används vid tävling, grisepass eller passtakt är ett taktfel som kan bero på en mängd olika saker.

* Fysisk blockering i kroppen.
* Felaktigt bett.
* Stela muskler.
* En felaktigt anpassad sadel.
* Felaktig ridning.
* SIS

Egentligen skulle jag kunna fortsätta ett tag till, det handlar alltså inte om att undvika utan att träna fram det rätta.

okej.... ja, jag är totalt okunnig inom detta.... hm... för mej är ju pass inte ngt att sträva efter.

Om man inte är kunnig inom detta ska man inte heller rida i pass, eller försöka "ta bort" pass!
Jag gissar att hästen grisepassar, en oren pass som man inte ska rida i då det ej är bra för hästen.Vanligaste orsakerna till varför hästen grisepassar har Boj skrivit.
Ta hjälp av en instruktör som kan hjälpa dig med att träna på rätt sätt!

Om jag förstår det rätt är det ingen islandshäst det handlar om?

Då gissar jag att TS hellre vill trava eller galoppera - då hade jag först och främst försökt att stärka hästen och arbeta lösgörande så att hästen väljer korrekt gångart.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 238
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 907
Senast: Red_Chili
·
Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 749
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka