Sv: Passar denna?
som de flesta säger så ser den för smal o för svängd ut, men jag är ingen expert heller har jag insett efter att ha vartit med på en sadelutprovning häromdan.
Jag trodde att jag var ganska bra på det där men insåg hur lite kunskap jag faktiskt har.
Det är omöjligt att bedöma via bilder om en sadel ligger bra eller inte så jag tycker dom här prova sadel tipsen trådarna via buke är rätt galna.
man måste se och känna i verkligheten, och är man minsta lilla osäker så ska man ta hjälp det kan ska da hästen otroligt mycket att ha en fel sittande sadel.
Jag trodde mig vara säker men det är mkt som ska funka för att en sadel ska sitta bra.
Hon provade flera sadlar på hästen som hade lite knepig rygg och de såg ut att ligga bra men det gjorde dom inte.
Det är lätt att se om en sadel ligger fel men är det så att den ligger ganska ok så är det jätte svårt och kan göra stor skada.
Så snälla ta hjälp av en riktig utprovare och skrapa ihop de pengarna som behövs för sadeln är den absolut vikrigaste utrustning.
Och har du inte möjlighet att lägga ut pengarna nu rid i bomlöst så länge.