Passar dom här?

Idas

Trådstartare
Var nere på Börjes i helgen och köpte massa grejer, bland annat ett par boots.

Trodde jag tog storlek Small då de låg på den hyllan, så när jag kommer hem får jag se att det står M på en liten liten lapp på ena bootsen.

Så, är de alldeles för stora?

DSCN5859.jpg

DSCN5857.jpg

Sv: Passar dom här?

Tycker om något att de ser konstiga ut i storleken, för höga.

Jag vill att boots ska vila mot ballen och skydda där, annars är det ju bara en kort tidsfråga innan det uppstår skav och irritation i den känsliga karleden.

Nu är det ju fotat ur en konstig vinkel, men de ser ut att gå alldeles för högt upp runt karleden.

Beror det på att de är för små och dras upp av sig själva eller för att de tar i marken baktill och trycks upp?

Som jag misstänkte då..

Jobbigt, måste jag ju traska till en annan hästaffär och köpa nya, kan ju inte gärna åka 60 mil för att byta till en mindre storlek..

Liknande trådar

Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Tora
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 633
Senast: Otherside
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 419
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31