Passar torihästar för dressyr?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Airy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 702
A

Airy

Torihästar är väl en lite tyngre ras, men passar de ändå för dressyr? Jag hade ju inte tänkt ställa upp i Grand Prix, men i alla fall... :)

Det beror väl på vilken modell av Tori du menar.

När jag varit i Estland har jag lärt mig att det finns tre modeller. En tyngre arbetshäst, en modern sporthäst och ponnyer.

Jag har ridit hästar av de två förstnämnda typerna och det har inte varit några problem alls. Jag har till och med hoppat terrängbana med en dam av den tyngre modellen, hon såg ut som en Ardenner-Light :D, och det gick alldeles utmärkt!

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 238
Senast: Piaff
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att... 2
Svar
23
· Visningar
2 297
Senast: Kajsalisa
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 583
Senast: Mirtai
·
Gnägg Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
1 265
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka