Passar Wintec-sadeln alla hästar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ArabianGirl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 796
A

ArabianGirl

Eftersom wintec-sadeln dressyr cair har utbytbara järn, kan man påstå att den passar alla hästar då? :confused:

Sv: Passar Wintec-sadeln alla hästar?

Nja - inte riktigt. Ju bredare järn du sätter i dess mera svängd blir sadelbommen.

Sv: Passar Wintec-sadeln alla hästar?

absolut inte!

alla sadlar finns ju i olika bomvidder, men alla hästar kan inte ha samma modell och typ av sadel.

dom utbytbara järnen finns endast för att man själv ska kunna bredda den när hästen musklar sig lite mer. men du kan inte få den att passa bättre på tex en väldigt svänd rugg genom att byta järn. det enda som händer då är att bommen inte heller passar längre och då har du ett dubbelt problem.

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 267
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 674
Senast: morgaine
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: skiesabove
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka