Passformen på SMB Elite

alazzi

Trådstartare
På min gamla arab passade dessa skydd utmärkt och jag fick aldrig in grus under skydden. Men nu med min quarter så är inte passformen lika bra av någon anledning. De är för vida för hans ben helt enkelt. Kanske måste man gå ner i storlek nästa gång? Nu har jag medium på honom.

Vad har du för storlek till din häst och hur är passformen? Hur stor är hästen? Min häst är ca 150 cm hög.

Sv: Passformen på SMB Elite

Mät efter deras måttabell. Hästar är så olika grova/smala o långa/korta i sina ben trots samma mankhöjd.
// Linda

Har inte sett deras måttabell. Men det måste jag nog kolla upp innan jag köper nya skydd.

smbe_sizingchart.jpg

// Linda .......

Disse vet du ju hur han ser ut.

Har Large runt om, är lite för vida bak men medium skulle bli för smalt. Passar perfekt fram.

Ridhus/paddocksand smiter in om det är modellen fiiint. Men skapar inga problem.

Ang måttabellen så poängterar de att viddmåttet är viktigare än längdmåttet.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 593
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 247
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 166
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka