feel

Trådstartare
Är det någon som vet om Passier Grand Gilbert och Optimum har lika lång anläggningsyta?

Sv: Passier

Om det är någon skillnad alls så är den minimal. Båda är ju rätt stora sadlar. Om du köper en ny kan du ju däremot få den specialsydd med kortare bossa.

Är det någon som vet om Passier Grand Gilbert och Optimum har lika lång anläggningsyta?

Det skiljer på olika sadlar hur de är byggda.
Jag köpte en beg GG efter att ha provat en annan i somras,men den jag köpte har mkt kortare rundbossor.

Tyvärr gillar inte min häst det,utan vill ha mer uppbyggt.

Har nu i efterhand kikat på flera Grand Gilbert och det varierar sig även på dessa.

Jo det är ju onekligen stora sadlar... täcker hela ryggen på min lilla pålle. Och jag hade egentligen behövt 17,5" för att sitta bra med min långa överskänkel.

Jo, har ingen lust att beställa en ny sadel heller. Och att göra om min var tydligen väldigt dyrt (ändra om både bossor och kåpor).

Så måste hitta något med liknande passform men kortare...

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet något om hulsebo dressyrsadel? Vad passar de på för typ av hästar? Anläggningsyta? Lång/kort?
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Loma
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: fio
·
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
457

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka