Patrice (SWB) 719

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Klippan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 870

Klippan

Trådstartare
Är det möjligtvis någon som har några bilder och info om honom. Har försökt att leta på nätet men har inte hittat så mycket om honom. :confused:

Sv: Patrice (SWB) 719

Patrice vann sitt bruksprov med de högsta dressyr/extriörspoängen på den tiden .

Jag har sett endel avkommor efter honom , och jag gillar dom och har även haft några själv .

Valpen som är på min Avater är efter De la gardie -Patrice ;)

Tycker att det är synd att han sänkts till c och tror att det var en undervärderad hingst .

Mia

Vad kul! :) Jag gillar dom också. Har själv ett sto e Patrice-Sombrero, och hon är jättetrevlig. Ska betäcka henne till våren så det är därför jag efterforskar lite.

Har en kompis som betäckte sitt sto e Parice bedömd med 39 poäng med Bocelli och fick ett jättefnt hingstföl . Brun stjärn med snopp, Fyra vita,högrest långbent och med fina rörelser .

Mia

Tror också att han tillhör de undervärderade som inte fick rätt ston.

Han är absolut inte ensam om det. Just Patrice verkade i en brytningstid. Man var på väg bort från den gamla halvblodstypen till en mer internationell sporthäst och man övergick från naturlig betäckning till att allt mer använda semin. Enligt blup stod aldrig Patrice på semin och det ihop med att han ansågs ha en mindre intressant stam bidrog antagligen till vilka ston han fick.

Han är absolut inte ensam om det. Just Patrice verkade i en brytningstid. Man var på väg bort från den gamla halvblodstypen till en mer internationell sporthäst och man övergick från naturlig betäckning till att allt mer använda semin. Enligt blup stod aldrig Patrice på semin och det ihop med att han ansågs ha en mindre intressant stam bidrog antagligen till vilka ston han fick.
Patrice stog ju några år i Torsås, såg honom där, en mkt snäll och okomplicerad hingst att betäcka med.

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
138
Senast: corzette
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
445
Senast: Rosett
·
Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 646
Senast: Hedwig
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 305
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka