Patterdale terrier

confetti

Trådstartare
Någon här som har personlig erfarenhet av en?

small_Patterdale-Dog-9189.jpg

Sv: Patterdale terrier

Jag känner en:) Bruno aka Kotten aka Lindström:D

Skittrevlig hane, BT-storlek, bra jakthund som driver med skall. Lugn och go för övrigt, bör med 5 tikar men har inga problem med det. Skulle själv kunna tänka mig en, som jakthund.

Spännande!:laugh:

Vad för linjer, hur gammal?

Jag skulle kunna tänka mig en i framtiden som allroundhund (jakt, lydnad, wp, agility). Verkar vara hundar med jäkligt mkt driv i!

Min syster och hennes tidigare sambo hade två stycken, en brun hane som var i det närmaste släthårig och en svart tik som var lite mer sträv.
Vet tyvärr inget om linjer osv men jag umgicks en del med de hundarna på den tiden.

Trevliga hundar, väldigt mycket "terrier". Tiken jagade i gryt med framgång men hanen var lite för vek så han var väl mer "sällskapshund".
Glada, goa hundar med mycket driv och mycket energi.

Han är född i Skåne vad jag vet, men har dålig koll på vem uppfödaren är... Bruno är väl 3 år nu.

Han är ju trevlig, men jämfört med en TJT är det ju inget driv;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 832
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hej, jag är intresserad av vinthundar. Tycker den avslappnade energin med en lite studsig prommenadstil maskerar den otroligt explosiva... 2
Svar
26
· Visningar
2 256
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 077
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej, Ni med erfarenhet av spaniels som jagar och/eller kör prov. Vad har ni för typ av spaniel? Vad skulle ni säga är skillnaderna... 2
Svar
20
· Visningar
2 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka