Cats

Trådstartare
Jag har en fråga till er som betalat via PayPal någon gång.Jag har vunnit en auktion (i USA) och betalat varan via PayPal och nu skickar hon varan till mig. Det jag undrar är när jag fått min vara skall jag göra något mer då? Eller har hon redan fått sina pengar? Eller ska jag bekräfta någonstans att jag fått varan och på så sätt blir pengarna tillgängliga för henne. Internetgirot fungerar ju så ,det är därför jag undrar. Jag har varit inne på PayPals sidor men blev inte klokare så är det någon som vet så svara gärna.
/Cats

Sv: PayPal

Har du paypalkontot direkt kopplat till ditt betalkort?
När jag har betalat med paypal så har jag gjort det direkt efter auktionens slut, tagit en skärmdump på kvittot så jag har bevis att jag har skickat pengarna. Och det har funkat än så länge ;)

Jag gjorde som du och betalade direkt eter auktionen och har en bekräftelse från PayPal och även från säljaren. Det betyder alltså att jag inte behöver göra något mer när jag fått varan? Säljaren har alltså redan pengarna? Jag är inte orolig över att jag inte ska få varan utan mer att jag missar att ekräta ngt så att hon inte får sina pengar.

nej, det borde bara vara att vänta på varan nu. "Mina" säljare har iaf inte protesterat ;) Kan du inte ta ett kontoutdrag och se att pengarna har dragits? Är det redan gjort så är din del av affären avklarad

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag hade webshop tidigare och folk betalade då med PayPal. Det var inte så poppis och idag tror jag de flesta föredrar Swish. Men, då...
Svar
4
· Visningar
925
Senast: cewe
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 425
Senast: Johanna1988
·
Bukefalosnyheter Sedan bytet av server för ca en månad sedan har viss e-post som skickats från servern inte kommit fram, en del har kommit fram som de...
Svar
0
· Visningar
1 484
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn: 4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 775
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka