Pegasus airboots - vita

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Ingrid och Lukas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 386
I

Ingrid och Lukas

Hej,

Är det någon här som testat dessa http://ponnyprakt.se/product_info.php?cPath=51&products_id=285 och kan tala om för mig hur de är i storlek och passform.

Vi är ute efter vita skydd att använda istället för lindor vid dressyr. Tänkte ha dem på framridning och liknande, istället för att ha hästen lindad.

Har också kikat på dom vita dressyrskydden som Hööks har på sin sida, någon som har provat dem?

~Ingrid

Sv: Pegasus airboots - vita

Dom ser ju jättefina ut, men har svårt att förestalla mig hur dom ska kunde passa alla stl... :crazy:

Pegasus Airboots är kanonbra! Otroligt bra passform (när man lär sig sätta på dom rätt) och väldigt snygga som "krydda på moset"!

Byter INTE! :love:

Tant C skrev:
Pegasus Airboots är kanonbra! Otroligt bra passform (när man lär sig sätta på dom rätt) och väldigt snygga som "krydda på moset"!

Är dom alltså svåra att sätta på rätt? Tanken var ju för oss att det skulle bli lättare/fortare än att linda... hatar att linda!!

~Ingrid

Centaur skrev:
Dom ser ju jättefina ut, men har svårt att förestalla mig hur dom ska kunde passa alla stl... :crazy:

Nej det där med storleken är en gåta för mig också...

~Ingrid

Lånar din tråd och ställer en fråga jag med eftersom jag precis kikat på dessa skydd.

Vad är de gjorda för? Kan man ha dem när man hoppar? Ska man ha de som stallbandage? Vad är syftet? (Om nu någon vet såklart;) )

Det ser ju ut som neopreneskydd, dom ska motsvara lindor som skydd och stöd vid ridningen. Dock ser dom där väldigt... skumma ut i mina ögon :p

LitenIsa skrev:
Lånar din tråd och ställer en fråga jag med eftersom jag precis kikat på dessa skydd.

Vad är de gjorda för? Kan man ha dem när man hoppar? Ska man ha de som stallbandage? Vad är syftet? (Om nu någon vet såklart;) )

Hej,

Det är ju vanliga benskydd, de skyddar och värmer. Man kan ha dem vid dressyr, framridning osv. Finns i många läckra färger. Modellen är ju lite snyggare och stramare än de flesta andra skydd.

Man kan säkert också ha dem vid hoppning men min tanke var att slippa linda hästen när dottern ska rida dressyr. Snabbt och enkelt tänkte jag mig - men jag vet inte om det är så enkelt som jag trott :angel:

~Ingrid

Okej då är jag med.

Jag tyckte med de verkade skumma. Och så det där att "one size fits all" köper inte riktigt det konceptet.

Jag ska nog beställa ett par picasso istället. Finns dessutom i lila:d .

Breccia_ skrev:
Det ser ju ut som neopreneskydd, dom ska motsvara lindor som skydd och stöd vid ridningen. Dock ser dom där väldigt... skumma ut i mina ögon :p

Jag tycker dom ser fina ut, men jag hade gärna sett dem på en vanliga häst. På bilden är det ju en plasthäst som har dem på sig om jag inte ser helt fel...

~Ingrid

Tant C skrev:

Jag igen,

Finns det möjligen en bild på dem när din häst har dem på sig? Skulle mer än gärna se dem på en riktig häst...

~Ingrid

Jag vill också se dom på en häst. Såg förresten att dom fanns i ponnystl också, så det är visst inte så att dom passar alla ändå, men alla stora hästar, dvs stl full. Jag tycker dom är snygga!

Kollade in lindorna med, vad häftiga dom burberry-rutiga var! Och dom militärfärgade också faktisk! :d

Oj, bilden syns inte... Men ni vet säkert hur man gör - högerklicka/egenskaper och klistra in namnet i ett nytt fönster. :crazy:

Cado skrev:
Här kan ni se Pegasus Airboots på en riktig häst.:)

Morkbla%20Gron.jpg

One size fit all är alltså för hästar inte ponnyer. Jag har dom även på en D-ponny faktiskt och dom sitter kanonbra. Storleken reglerar man när man sätter på dom.

Hej,

Tusen tack!!! Bilden syns perfekt :love: vad fint dom sitter på. Är de svåra att få att sitta rätt och har du sett något kallblod med dem på? Din storing är väl ganska lik Lukas i storlek??

~Ingrid

Jag använder Pegasus Airboots, klarröda, både fram och bak. Jättesnygga och fungerar väldigt bra. Enda nackdelen jag ser med dem är att om det är mycket snö och så så har skydden bak en tendens att lyckas få snö innanför kardborrebanden och nästan trilla av efter ett tag. Men det är ju när jag rider ute i skogen! Så ska jag ut och pulsa i snön kör jag Airbootsen fram och andra skydd bak...
Jag är nöjd med mina i alla fall. Har tyvärr ingen bild, borde ta en , jag har lovat tjejen som har Ponnyprakt att skicka henne en bild också...

Vore toppen med en bild. Tycker du dom är svåra att sätta på rätt?

~Ingrid

hej!

Ville bara säga att dom vita skydden på Hö*ks är jätte bra och super lätta att sätta på, dom sitter bra, är sköna och enkla att håla rena :) tycker du lugnt kan köpa sådana! :D

Panikie skrev:
hej!

Ville bara säga att dom vita skydden på Hö*ks är jätte bra och super lätta att sätta på, dom sitter bra, är sköna och enkla att håla rena :) tycker du lugnt kan köpa sådana! :D

Hej,

Tack för svaret!! Hur håller du dem rena? Bara tvättar av eller? Tycker materialet ser lite mer blankt ut än Pegasus men vet inte om jag har fel? Tänker vi på samma hos Hööks? De med artnummer 610337 ?

~Ingrid

Cado skrev:
Här är även en bild av samma skydd på en D-ponny.

http://ponnyprakt.se/images/SvartLila.jpg

Samma skydd har jag även använt på min Tinker och trots att storleken på häst är mycket olika så passar skydden otroligt bra! De är inte svåra att sätta på, men de första gångerna kan det vara så at man inte spänner tillräckligt, baggis att rätta till! :)

Tycker dom ser så fina ut :love:

~Ingrid

Liknande trådar

C
Utrustning Är dessa skydd bra? Någon som har dom? Länk
Svar
2
· Visningar
690
Senast: CrazyPiggelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser