Ja i hoppning, från hopp-TR:
"6. Pelhambett ska vara odelat, tvådelat eller tredelat. Bettet får vara mjukt böjt. Skänklarna på pelhamstången får ha en maximal längd av 15 centimeter. Pelhambett får endast användas med enkel tygel som ska vara fäst i en deltatygel eller i den större av de två ringarna på bettet. "

Andra regler gäller ungponny (4-6 år). Dressyr får du inte tävla på pelham öht, fälttävlan etc får du kolla upp själv om det är sånt du tävlar :)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 943
Senast: Görel
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 619
Senast: Roheryn
·
Ekonomi & Juridik Jag har vår 10-åriga D-ponny (Skåne) ute till försäljning till halva priset mot vad som var "normalt" för tre år sedan. Det är i princip... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 310

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka