superstar

Trådstartare
Skulle någon vänlig själ kunna sätta in en bild (gärna närbild, huvudet) på en häst med ett rätt anpassat pelham bett.. Gärna också några rader om pelhambettets inverkan. Vitsen med pelham bette. För/nackdelar? Misstänker att en tjej i stallet har satt sitt upp och ner :confused:

//Lilla jag :confused:
 
upp och ner? kan man verkl sätta ett pelham upp och ner? tyvärr kan jag inte de här me bilder... sorry
 
Ett pelham ser ur såhär.
Ringarna där kedjan är fäst i ska sitta i sidostycket och deltan/de två tyglarna ska sitta i de andra två ringarna. Den allra minsta ringen är till för ev. skumband.
 
Jag vet att det låter lite konstigt... eller, väldigt konstigt... men nu har jag iaf fått mina misstankar bekräftade... hon hade fäst tyglarna (hon använder bara ett par, måste man ha två st/delta??) i ringarna med kedjan, och satt den "ledade"/rörliga ringen i sidostycket... Ger inte det en väldigt konstig vinkel sidostycke-bett?

Vill fortfarande jättegärna ha information om inverkan etc...

Jättetack för era svar, både här och dom jag fått via p.m

//Lilla jag :bump:
 
Har oxå sett en människa som satt de upp och ner! :o Och de var ridläraren på ett ridläger men jag var lite då så jag sa inget, jag tänkte nog bara att det fanns säkert en bra anledning! *dum som man va* det var till och med tungfrihet på det! *AJ*
 
Jag fattar inte heller det!! Man måste ju vara ganska jättekorkad om man sätter det upp och ner. Om man inte vet hur det ska sitta så frågar man om man nu ska använda ett bett som man vet så lite om!! :mad:
 
Exakt..! Man använder inte ens ett bett som man inte vet hur det ska sitta, för vet man inte hur det ska sitta så vet man troligen inget om dess inverkan heller och då ska man inte använda det...

Nu har hon iaf vänt på det och "oj vilken skillnad det blev" vart kommentaren. Konstigt... *suck* :crazy:

I den stora ringen hade hon tygeln (endast en...) men nu har hon kommit på att hon ska köpa ett delta.

Tack för allas hjälp.

//Lilla jag :bump:
 

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 196
Senast: Karamello30
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 104
Senast: Pratsch
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 499
Senast: Unafraid
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 850
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp