Pelhambett, strl?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare anananan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 752
A

anananan

På ett delat pelham, hur fungerar storlekarna? Är det som vilket bett som helst eller? För det känns som att det inte ligger lika "följsamt" i munnen på hästen och att man kanske därför borde ha ett lite längre bett. Men jag har ingen aning, någon som är vettigare än jag? :angel:

Sv: Pelhambett, strl?

Jag har ett rakt pelham till min häst. Har strl 10,5 eller om det är 11,5. Ta absolut inget längre bett, och inget delat heller.

Men det är ett delat jag ska ha, inget rakt. Är det samma där också eller svarade ni bara om ett rakt?

För att min häst trivs med det bettet (har provat mig fram i snart ett år, testat allt och äntligen hittat det rätta) och trivs inte alls stångbett.
Okej, tack=)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
582
Senast: Rumpnissen
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 206
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Muddypaws 24/25