pellets till kaninungar

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare cayl
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 776
C

cayl

hej! någon som verkligen vet vilka kanin pellets som är bra?? finns så många olika o inget verkar bra om man kollar innehållet. vad ger ni o varför just detta?
mvh cayl

Sv: pellets till kaninungar

Vi ger våra, vuxna och ungar, samma foder, Svenska Foders Kanin och Marsvin, blandat med Spillers Herbmüsli, blandat antingen 50/50 eller 60/40, beroende på hur hög proteinhalt vi vill ha, jag har tyvärr inte innehållsförteckningen på någon av dem här.
Det har inte direkt hög växtråd tror den ligger runt 13-14% men sålänge man ser till att alltid ha bra hö, så mår kaninerna toppen oavsett.
Vi har testat en del olika pellets och detta är det enda som har fungerat lika bra på både stora och små kaniner, likaså även ungar och vuxna, de har toppenfina pälsar, bra form, och kaninerna älskar det :)

Vill du se olika sorters pellets rekomenderar jag starkt: kanin-net under "Skötsel och om sjukdomar" så har de mängder med olika pelletssorter och deras innehållsförteckning.

/Anna

Liknande trådar

Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
506
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 206
Senast: Asko
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 318
Senast: Bison
·
Kropp & Själ Hej! Tänker att det är många här med olika NPF-diagnoser och tänker att det kanske finns några bra knep folk har för att underlätta i... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 437
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka