Bukefalos 28 år!

"Pendelparkering" i Jönköping

BaconBob

Trådstartare
Finns det någon Jönköpingbo här som har tips på var man kan parkera i ca 48 timmar utan att åka på parkeringböter?

Jag ska till Stockholm och tänkte möta upp mina medresenärer någonstans i Jönköping men jag behöver någonstans att ställa min bil, helst gärna nära typ A6 eller likande för att ha hyffsat nära till motorvägen så den andra bilen inte behöver köra för långt av för att plocka upp mig. Bilen blir stående mellan ca 19 fredag till ca 18 söndag.

IKEAS parkering och likande brukar väl ha parkeingsförbud över nätterna?
 
Finns det någon Jönköpingbo här som har tips på var man kan parkera i ca 48 timmar utan att åka på parkeringböter?

Jag ska till Stockholm och tänkte möta upp mina medresenärer någonstans i Jönköping men jag behöver någonstans att ställa min bil, helst gärna nära typ A6 eller likande för att ha hyffsat nära till motorvägen så den andra bilen inte behöver köra för långt av för att plocka upp mig. Bilen blir stående mellan ca 19 fredag till ca 18 söndag.

IKEAS parkering och likande brukar väl ha parkeingsförbud över nätterna?

Kanske detta kan hjälpa? http://www.jonkoping.se/download/18...733542/Prislista+2016,+parkeringsavgifter.pdf
 
Någon med mer insikt kanske vet om parkeringen i utkanten av Ekhagen är tillåtna för flera dygn?
Bara några hundra meter från E4, om man tar av mot Eksjö/Nässjö (i höjd med Elmia typ) så finns det ju någon parkering/rastplats. Tror aldrig jag sett något om avgift eller begränsning där.
 
Det är nog nån sorts sampkningsparkering och troligen inte avgiftsbelagd, men också lite avsides och efter lite googlande har visst bilar blivit slangade där... :angel:
 
En bekant trodde att det ska gå stå vid Shell/pizza Hut vid A6, att det inte fanns några skyltar om tidbegränsning där, någon som vet vad som gäller?
 
En bekant trodde att det ska gå stå vid Shell/pizza Hut vid A6, att det inte fanns några skyltar om tidbegränsning där, någon som vet vad som gäller?
Finns det inga skyltar är det 24h som gäller.

Jag skulle troligen ställt mig på någon stor allmän avgiftsfri parkering. Där brukar de mycket sällan ha P-lisor som går. Annars kan säkert Donkens parkering vid A6 fungera eftersom de har öppet dygnet runt. Men det beror ju på hur säker man vill vara :p.
 
Finns det inga skyltar är det 24h som gäller.

Jag skulle troligen ställt mig på någon stor allmän avgiftsfri parkering. Där brukar de mycket sällan ha P-lisor som går. Annars kan säkert Donkens parkering vid A6 fungera eftersom de har öppet dygnet runt. Men det beror ju på hur säker man vill vara :p.
Tack så mycket, då vet jag, får hitta på något annat, har gått åt alldeles för mycket pengar på parkeringsböter i år :(
 

Liknande trådar

Äldre Om ca en vecka ska jag spendera tre nätter/fyra dagar i Stockholm och jag behöver lite tips från fellow bukare. Jag är i princip aldrig...
Svar
0
· Visningar
516
Övr. Hund Utställningen i Bröndby, Köpenhamn, Danmark, igår söndagen den 16 september blev en intressant tillställning. Jag bestämde mig inte ens...
Svar
11
· Visningar
1 259
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp