Bukefalos 28 år!

Pendeltåg körde på häst

Sv: Pendeltåg körde på häst

Gud så hemskt :(
Vilken otrolig otur att tåget kom just då, jag vet själv att tågen går ganska sällan där :( va lessen man kan bli! :cry:
hoppas nu bara att medryttaren kan ta sig vidare med sorgen så att det inte blir att hon lägger av med hästar osv, pga denna hemska händelse :(
 
Järnvägsövergångar

Det är inte helt ovanligt att hästar fastnar med en hov mellan rälen och närmaste planka. Tyvärr är det inte mycket som man kan göra åt det.

Å ena sidan måste mellanrummet mellan räl och planka vara så stort att hjulets fläns inte tar i, samtidigt som man av hänsyn till dem som korsar järnvägen vill göra mellanrummet så litet som möjligt. Då blir det tyvärr ett mellanrum som är lagom för en hästhov att fastna i.
 
Varför?

det e lugnt, det e bara så att jag använder dem hela tiden..
Varför gör du det? En smiley är till för att förtydliga inlägg, men genom att använda fel smiley riskerar du att göra dem otydliga.

Jag tolkade ditt tidigare inlägg som att du menade tvärtom, men sedan du förklarade dig förstår jag att så inte är fallet.
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

det e överstökat nu å jag använder dem så....:p
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

Jag tror inte att lokföraren mår speciellt bra han/hon heller.

Verkligen jättehemskt det som har hänt:cry:
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

näää...stackars häst, och framför allt stackars medryttaren som fick se allt och dessutom är det ju inte hennes häst! hon måste ju känna sig skyldig till tusen! nä usch! jag skulle ha dött själv av smärta i fall det hade varit min häst och jag hade sett på! undrar vad man tänker vid en sådan situation? hästen lever fortfarande, den sitter bara fast. man ser hur tåget kommer. vad gör man? man måste känna sig helt hjälplös och olycklig! :cry:
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

MEN SHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!:mad: :mad:
Ta d lungt å andas lite!!har ni prövat d?!?!
Jag kan lova å svära på att dashy INTE menar nåt illa med sina smilisar!!Har ni inge bättre för er än att traka henne för att hon gillar en viss smiliegubbe?!?!Herregud..Om ni går in å kollar hennes inlägg så kan ni se att hon har nästan alltid med de där smilisarna..
Tycker att d som hänt är jätte hemskt!!vem gör inte d..
Men allvarligt skärp er!!Ni är juh värre än barn på dagis för f*n..

Ursäkta......:confused: Traka henne, nej det är ingen som gjort. Såg du inte vad jag skrev?????
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

Gud vad fruktansvärt!! Det är ju för f*an typiskt att tåget ska komma precis också!
Kan inte föreställa mig hur dte känns fär medryttaren som inte kunde göra nånting! Och hästen som måste ha fått panik :cry:

Kan lugna med att hästen bara hade stått lugnt o väntat på att någon skulle ta loss henne.

Pratat med folk idag som berättat vad ryttaren sagt.
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

:cry: Nej fy fan vad hemskt! stackars häst och allla andra inblandade fy fan att se en sån sak och inte kunna göra något åt det! men det var ju i alla fall bra att hästen var så pass lugn, min skulle ju slitit sönder sig för att komma loss:cry:
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

Ush vad hemskt. :cry:
Måste bara fråga vilket stall och vad hästen hette? Red i Ösmo förut.

Skänker en tanke till alla inblandade.
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

Hästen fastnade inte med hoven, utan med tygeln som hade åkt över halsen.

Och ryttarna som rider över rälsen där rider oftast inte över plankorna, utan på sidan om rälsen, just för att hästen inte ska fastna med hovarna.
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

varför, varför, varför, läser jag alltid sånt här??
:cry: :cry: :cry: :cry:
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

Hoppas att hästen avled omedelbart och slapp lida.
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

Bodde i krokarna förut och vad jag vet är det inte första gången som hästar blir påkörda av tåget på den sträckan. Om jag inte minns fel så har det hänt i alla fall två gånger tidigare....:cry:
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

:p om det hänt tidigare borde det väl ringa en liten klocka i nåns huvud att kanske bygga om lite där eller, så sliper sådanna sker hända..:p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Hästhandlaren kunde inte visa något körkort när hon stoppades med en vän i bilen och hästar på släpet i Halland i september. Körkortet...
Svar
0
· Visningar
854
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I en omprovning av nedfrysta dopningsprov har man funnit det förbjudna ämnet kobolt. Proverna kommer från flera av den franske...
Svar
0
· Visningar
285
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Vid 7-tiden under fredagen blev ett ridande ekipage påkört av en buss i höjd med Närtuna. Bussen körde enligt Norrtäljepolisen upp...
Svar
7
· Visningar
1 169
Senast: sthu
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst dog och tre hästar skadades efter en kraftig brand i ett stall utanför småländska Gnosjö tidigt på måndagsmorgonen. ... Källa /...
Svar
0
· Visningar
577
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp