Bukefalos 28 år!

Pendeltåg körde på häst

Sv: Pendeltåg körde på häst

:p fy f*n vad hemskt.. jag lider med både hästen tågföraren å ägaren.. skulle avlida om nått sånt hände min häst.. undrar hur pållen hamnade där, å varför den inte flyttade sig?!:p
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

Jag kan svara på det. Jag har min häst i samma stall som hästen som dog.

Hästens medryttare var ute o red, och på vägen hem(inte långt från stallet) ramlar ryttaren av. Hästen springer hemåt och ryttaren springer efter. Ryttaren ser att hästen sitter fast med tygeln i spåret och sen hör hon tåget komma.......
Stackars henne säger jag bara, stå där brevid o bara se på.

Gick över på övergången idag o det var inte fräscht där kan jag säga.

För det var på en tågspårsövergång den fastna, antagligen i plankorna som man ska gå på.:(
Man kunde se på vart det var mest köttfärs att hon nästan hunnit över, men antagligen fastnat i slutet av övergången, där var även plankorna lite skadade.
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

:p fy f*n igen.. hälsa henne från oss bukare, kan faktiskt inte säga att jag vet hur det känns för det vet jag inte, men man kan juh ana.. lider verkligen med dem.. får man fråga om ägaren blev sur på medryttaren.. hoppas inte..:cry: :love: :p
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

Det vet jag inte för jag har inte pratat med henne. Hon var på annan ort i jobb.

Men det tror jag inte. Det var ju en olyckshändelse. Och medryttaren är en sån där männsika som verkar jätte snäll o försiktig. Hon är bara 18 år.
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

Måste bara fråga, jag kanske är helt fel ute men är denna smily inte en glad nästa busig??

blir dubblabudskap för mig när du skriver att du tycker det är hemskt och använder den...eller är det jag som tolkar den fel :confused:
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

:p vet inte riktigt, jag använder alltid den, å sen känns det nästan dumt om jag bara skulle kasta ut; :( :confused: :mad: :cry: :crazy: :o då känns det bättre att försöka muntra up..:p
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

Oki, för mig känns det nästan som du driver lite med den tragiska situationen men alla tolkar ju olika :crazy:
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

Lite off topic, men för mig känns det exakt likadant med smileyn. :crazy:


Otroligt hemskt det som hänt :( Skänker en stor tanke och kram till alla inblandade!
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

:mad: självklart menar jag inte illa, trams.. men men..:crazy:
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

MEN SHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!:mad: :mad:
Ta d lungt å andas lite!!har ni prövat d?!?!
Jag kan lova å svära på att dashy INTE menar nåt illa med sina smilisar!!Har ni inge bättre för er än att traka henne för att hon gillar en viss smiliegubbe?!?!Herregud..Om ni går in å kollar hennes inlägg så kan ni se att hon har nästan alltid med de där smilisarna..
Tycker att d som hänt är jätte hemskt!!vem gör inte d..
Men allvarligt skärp er!!Ni är juh värre än barn på dagis för f*n..
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Pendeltåg körde på häst

MEN SHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!:mad: :mad:
Ta d lungt å andas lite!!har ni prövat d?!?!
Jag kan lova å svära på att dashy INTE menar nåt illa med sina smilisar!!Har ni inge bättre för er än att traka henne för att hon gillar en viss smiliegubbe?!?!Herregud..Om ni går in å kollar hennes inlägg så kan ni se att hon har nästan alltid med de där smilisarna..
Tycker att d som hänt är jätte hemskt!!vem gör inte d..
Men allvarligt skärp er!!Ni är juh värre än barn på dagis för f*n..


Jag är lugn ;) . Jag har absolut inte trackat henne. Jag frågade henne endast för att det inte ska uppstå några missförstånd ( det händer ju lätt som vi ser i detta exempel :crazy: )

Alla tolkar olika och man måste ju kunna få fråga, alltid lär man sig något!
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

:p det e lugnt, det e bara så att jag använder dem hela tiden.. lungt, oki?! alla lugna å glada..:p :love: :love:
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

Gud vad fruktansvärt!! Det är ju för f*an typiskt att tåget ska komma precis också!
Kan inte föreställa mig hur dte känns fär medryttaren som inte kunde göra nånting! Och hästen som måste ha fått panik :cry:
 
Sv: Pendeltåg körde på häst

Gud vad fruktansvärt!! Det är ju för f*an typiskt att tåget ska komma precis också!
Kan inte föreställa mig hur dte känns fär medryttaren som inte kunde göra nånting! Och hästen som måste ha fått panik :cry:

Jo det tillhör nog mardrömmssenarion toptio :( Medryttaren mår nog inge vidare, inte hästägaren heller...:cry: :cry:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Vid 16-tiden på tisdagen larmades räddningstjänsten till E4 strax norr om Jättendal för en lastbil kört på en häst.
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästhandlaren kunde inte visa något körkort när hon stoppades med en vän i bilen och hästar på släpet i Halland i september. Körkortet...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I en omprovning av nedfrysta dopningsprov har man funnit det förbjudna ämnet kobolt. Proverna kommer från flera av den franske...
Svar
0
· Visningar
288
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Vid 7-tiden under fredagen blev ett ridande ekipage påkört av en buss i höjd med Närtuna. Bussen körde enligt Norrtäljepolisen upp...
Svar
7
· Visningar
1 171
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp