Penicillin = svidigt bajs, hjälp!

Ishtar

Trådstartare
Han har så ont lillisen...räcker med att det kommit så lite att det knappt syns så får han aj-aj.

Tips?

Jag smörjer med Inotyol varje gång, försöker pilla in det lite också för jag misstänker att det är där det svider, han är nämligen inte särskilt röd.

Svärmor tipsade att ge mkt yoghurt, då det kan neutralisera lite o ge mindre svidigt bajs. Men jag får det inte i honom, eftersom han är sjuk är aptitet inte den bästa ännu.

Fler tips önskas!

Sv: Penicillin = svidigt bajs, hjälp!

Prova sempers magdroppar, de stabiliserar magen litegrann.

I övrigt, byt ut Inotyolen mot Bepanthen, vars verksamma substans påstås underlätta kroppens egen läkningsprocess (jag är böjd att hålla med om det...). Eller varva dem i alla fall. :)
Potatismjöl har säkert samma effekt som vanligt barnpuder, håller huden torr och samtidigt fortfarande mjuk och len.

Halloj!

Vet inte alls hur gammal din lilla är men du kanske kan testa Xylocain-salva. Det är en lokalbedövande salva som man kan använda på tex anala besvär. Länkar till Fass så kan du läsa bipacksedeln.

Fasslänk Xylocain

Mvh Miks

Hej!

Jag har Xylocain hemma, men den funkar ju så att den svider lite först och sen verkar den efter 5 minuter. Samma alltså som xylocain-sprayen man får när man blir sydd efter en förlossning, den svider lite men bedövar sen snabbt (snabbare än krämen för hemmabruk såklart).

Han är 16 månader och det känns sådär att använda den på honom, tror inte jag kör på det.

Smörjer på med inotyol här. Vet inte om potatispulver skulle hjälpa, han är ju alltså inte röd? Sempers magdroppar låter vettigt, synd att de är så dyra och att jag bara behöver den några dagar till nu. Hmm...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka