Bukefalos 28 år!

Penslar till vattenfärg.

FadeAway

Trådstartare
Har hittat vattenfärg i puckar som man kan byta ut. Eftersom vi är måttligt less på de vanliga (urkassa) man tenderar att få. Men vi behöver även penslar som tål att användas av barnen (som inte är försiktiga av sig). De är 2 och snart 4. Hållbart är liksom tankesättet vi försöker använda oss av.
 
Har hittat vattenfärg i puckar som man kan byta ut. Eftersom vi är måttligt less på de vanliga (urkassa) man tenderar att få. Men vi behöver även penslar som tål att användas av barnen (som inte är försiktiga av sig). De är 2 och snart 4. Hållbart är liksom tankesättet vi försöker använda oss av.
Det där med hållbara är svårt i och med mängden vatten... ;) Svårast är att få till bra torkningsmöjligheter efter målningen. Annars vet jag att jag köpte rätt hyfsade penslar i färgbutiken som höll rätt länge, ett annat tips som mina barn tyckte var kul var att klippa såna där vanliga kökssvampar i olika bredder, ju äldre barnen blev desto smalare kunde man klippa dem. :D Man kunde få fram rätt roliga effekter med dem, men samtidigt väldigt enkelt även för mindre barn att använda.
 
Jag köpte penslar i en hobbyaffär. De var lite dyrare, men de är fortfarande lika fina efter ett år av nästintill daglig användning.

Det är sånnadär fyrkantiga, ganska hårda penslar. Mjuka går sönder på en gång.
 
Har hittat vattenfärg i puckar som man kan byta ut. Eftersom vi är måttligt less på de vanliga (urkassa) man tenderar att få. Men vi behöver även penslar som tål att användas av barnen (som inte är försiktiga av sig). De är 2 och snart 4. Hållbart är liksom tankesättet vi försöker använda oss av.
Syntet inte ponny (ponny håller uselt för hårdhänta barn) och ganska fasta penslar. Vi har hyggligt mjuka syntetpenslar som hållit riktigt bra faktiskt. Dessutom var de billiga :)
 
Vi kör på flytande målarfärg istället så håller penslarna längre eftersom de inte gnuggas så hårt mot någon puck ;)
 

Liknande trådar

Småbarn Hjälp, pysselsakerna tar över vårt hem! 😅 vi har en snart 4-åring som älskar att pyssla och det får hon så gärna göra men alla grejer är...
Svar
7
· Visningar
1 002
Senast: Badger
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 725
Senast: Blyger
·
Övr. Hund Inser att det kanske inte finns något bra svar på min fråga men tänker att om någon har nåt bra tips så är det här på Buke i alla fall...
Svar
16
· Visningar
1 296
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 406
Senast: Tassa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp