• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare strumpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 883
S

strumpan

Någon som har eller vet vad man kan köpa en Welsh Corgy Pentbroke
tror det stavas så nära Uppsala?

Sv: Pentbroke

Welsh Corgi Pembroke heter rasen. Kennlar hittar du på rasklubbens hemsida. Men jag föreslår att du läser på mera om rasen och funderar lite innan du kontaktar en uppfödare- det är en ras som inte passar alla även om den ser gullig ut...

Uppsala kennelklubb har en lista på uppfödare i Uppsala län, men där finns ingen pembroke-uppfödare med.

strumpan skrev:
Vill du förklara dig lite.

Gå in på www.swck.org och "kennelannonser". Där hittar du dom uppfödare som finns i Sverige. Det föds ganska få kullar per år så var beredd på att få åka över halva/hela Sverige för att hitta hund!

Pembroke är en hund som är bra mycket vassare än släktingen Cardigan (som jag har några stycken av :p ). De är mycket energiska med humör och stor portion egensinnighet. Har sett några i utställningsringarna som inte varit alltför trevliga och t.o.m. naffsat efter ägaren! Har även varit hundvakt åt en pem som högg efter mig för att han inte ville gå in från promenaden :crazy: . Samtidigt kan det vara en mycket kul och framåt hund i rätt händer om man t ex vill köra agility etc.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 126
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 919
Senast: Nota
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 592
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 512
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka