• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sirisiri
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 877
S

Sirisiri

Jag skulle vilja ha lite information om Pepe. Jag funderar på att köpa en häst efter honom och vill därför veta allt, även hur hans avkommor blir.

Nä, en annan... :crazy: Nu när jag äntligen fått pli på min knäppgök börjar ridläraren misstänka att han har ont någonstans... :( Skulle det vara därför han krånglade förut är det ju tråkigt. Men med tanke på omständigheterna tror jag ändå att det var testning. Jag har tränat regelbundet ända sen vi hade kampen och fortfarande är det så gott som omöjligt att rida honom i form mer än något varv i taget. (Även när tränaren rider) Han ska kollas upp på Strömsholm på torsdag, men jag har redan börjat se mig om efter en ny. Det känns hårt eftersom han blev en helt annan häst. Tycker om honom ju... (Trots att han hoppar över diket och ut på åkern med medryttaren, bara för att jävlas! :D)

Pepe var en i en skara av framgångsrika helsyskon. Just nu minns jag bara Jojo som reds av Eric Lette. Han själv tävlade upp till msv åtminstone.

hästen på min användarbild är efter Pepe.
Ett sto f -91, 158 mkh.
Duktig på att hoppa, men skadade sig för nga år sedan. Så nu är det bara dressyr.
Väldigt trevlig att ha att göra med, men kan i bland vara lite barnslig och okoncentrerad vid uteritt och även i bland vid träning. Händer det saker runt om kring är det klart mycket roligare att titta på... :smirk:

Hade ett barnbarn till pepe. :love: Ett skimmelsto e Cheval Zansibar-Pepe-Rote Boldt. 156 debuterat 130 hoppning nu och går även bra i fälttävlan. Trevlig att ha att göra med men gillar inte dressyr. Både hon och hennes mamma är lågställda med breda låga mankar, det kom från Pepe fick jag höra när hon visades på 4 årskvaliten.

Liknande trådar

Avel Är i startgroparna att leta hingst. Men när brukar de hingstar som kommer vara i avel ha kommit ut på Språngrulla ? Som det är nu så...
Svar
0
· Visningar
165
Senast: corzette
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 340
Senast: Murray
·
Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 536
Senast: Freazer
·
Avel Funderingarna går lite kring att betäcka min swb och jag har såklart lite koll på en del hingstar. Men det är ju alltid ett sammelsurium... 2
Svar
38
· Visningar
3 679
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka