pepparkakshus/byggnader

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Remix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 818

Remix

Trådstartare
Ska baka någon slags pepparkaksbyggnad idag. Släng in bilder/recept på saker gjorda av pepparkaksdeg. Gärna även ritning. :)

Sv: pepparkakshus/byggnader

Jag o kidsen bakade loss nu i helgen och det blev en Monstergrotta, där marsipanmonstren bor:

monsterbo1.jpg

monsterbo2.jpg

monsterbo13.jpg

Den stooora fördelen med just detta bygge var ju att alla vet hur korkade o lata monster är när de bygger sina hus...alltså behövdes varken ritning, planering eller raka linjer...vi bara bakade några pepparkaksflak, limmade ihop o dekorerade lite hipp som happ :D

Senast ändrad:

Maken får varje år ett pepparkakshus av någon i sin familj.
Traditionen säger att han ska få ett på sin födelsedag.

Jag tyckte årets var jättefint.
pepparkakshuset.jpg

Förra årets.. En borg!

n560051647_2177135_3905.jpg

Förrförra årets.. En kyrka

n560051647_2177136_4545.jpg

Har visat dessa förut, men alla kanske inte sett..
Har inte gjiort nått än iår.

Har tyvärr ingen bild, men min syster brukar göra en borg varje år. Vet inte om hon använder samma mönster eller hittar på nytt. Sen skriver hon ut en massa gubbar från internet och befolkar den med, det brukar vara olika tema.

Min far brukar bidra med ett pepparkaksdass!

Jag är djupt imponerad! Jag är glad om jag får ihop något som vagt påminner om ett hus. Jag bakar för att det hör till, annars hade jag aldrig försökt.

En genomgående imponerande takhöjd ger byggnaden en både ståndsmässig och mättande framtoning, tillräcklig även för ett större middagssällskap.

Men var ska man bo sedan då, när gästerna gått?
Snacka om att bli äten ur huset! :rofl:

Vad hade han på taket på sin?
Gillar tavlan i bakrunden oxå ;)

Skickar här några pepparkaksfoton av saker som min dotter gjort:

url=http://www.pixbox.se/pic30050659]
30050659.jpg
[/url]

det är någon form av tuggummi som vi har på taket (fanns i en godisbutik här i lösvikt) (jag smakade akdrig på dom så vet inte exakt men han sa att det var det)

Tack =)

Liknande trådar

Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 066
Senast: Roheryn
·
Fritid Visst har vi några här som är bra på Photoshop? Det är en sak som jag inte riktigt får till på ett snyggt sätt. Jag har en bild som är...
Svar
6
· Visningar
421
Hemmet Mitt vardagsrum är trångt och omysigt. Min plan för att råda bot på detta har varit att slänga ut gamla, stora soffan och det stora...
Svar
14
· Visningar
558
Senast: Caoimhe
·
Fritid Hej på er! Är det några andra här som gillar att skriva för hand eller på datorn, berättelse, noveller, böcker eller bara rent ut av...
Svar
1
· Visningar
117

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka