Permanenttoppning i piab...Eller?

Fibusen

Trådstartare
Har en piab dressyrsadel som jag ska sälja,och fick frågan om den är omstoppningsbar eller inte,och jag har ingen aning....:o

Tror det är piab elegant..

Finns det något sätt att se om den är omstoppningsbar?

(Ja,jag är helkass innom sånt här...)

Sv: Permanenttoppning i piab...Eller?

De allra flesta Piabsadlarna är permanentstoppade. Dock finns det en del som antingen specialbeställt dem med ullstoppade kilbossor eller så har de fått stoppningen utbytt hos sadelmakare när permanentstoppningen gett sig, eller för att de hellre vill ha ullstoppning.

Sätt in (bra) bild/er på din sadel (eller PMa den om du inte vill offentliggöra den här) så kan jag kanske hjälpa dig. :)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
880
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu är det säkert jag som är lite trögtänkt, men finns det nåt smart och smidigt sätt att se till att equibandet inte glider bakåt (eller...
Svar
4
· Visningar
392
Senast: Linda_A
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
143
Senast: Islaend
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
688
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka